loading...
سايــت تـفــريحي وسرگرمـي
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 76 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

 تجاوز به دختری در ملاعام و انتقام عجیب خانواده دختر

در این تجاوز گروهی که ۴ مرد به انتخاب دادگاه شرکت کرده بودند و در حالی که دختر و پدر با گریه از آنان درخواست بخشش می کردند با حضور بیشتر از یک هزار نفر از مردم شهر و جلوی دیدگان پدر به دختر ۱۸ ساله تجاوز شد.
به گزارش ایران ناز، طبق گزارشهای منتشر شده برادر ۱۱ ساله این دختر که نوجوانی از قبیله گوجار می باشد با دختری از قبیله ماسوتی که از لحاظ اجتماعی بالاتر ازقبیله او بود رابطه برقرار کرده و مردم شهر آنان را در حال قدم زدن در شهر مشاهده کرده بودند. در حالی این جرم اتفاق می افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره گر این حادثه بودند.

دادگاه قبیله ای وابسته به قبیله ماسوتی برای انتقام از این کار نوجوان طبق قواعد عرفی حاکم در پاکستان دستور داد که باید خواهر آن پسر ۱۱ ساله در میان عموم مردم شهر و حضور پدر آن دختر مورد تجاوز گروهی مردان قبیله قرار گیرد تا به این طریق اعتبار و شرف خود را در جامعه برگردانند و حفظ نمایند.

جالب به گفتن است که این شیوه طبق عرف بعضی قبایل پاکستان، حق عرفی و قانونی افراد برای ستاندن شرف و حیثیت خود در جامعه است.

طبق گزارش سازمان حقوق بشر سالیانه ده ها جرم اینچنینی در جامعه پاکستان اعمال می شود که دولت و نیروهای امنیتی با وجود اطلاع قبلی در صدد منع اعمال آنها نیستند.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 75 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
درازترین بینی دنیا با 14 سانتی متر قد

مرد 80 ساله ترکیه‌ای با 14 سانتی‌متر بینی، صاحب درازترین بینی دنیاست! این مرد اهل استان اردو در ترکیه محمت گل نام دارد و همسایگان او را با نام دده پینوکیو خطاب می‌کنند!! دده پینوکیو شکایت خاصی از بینی درازش ندارد و اقوامش هم می‌گویند به این مرد بینی دراز عادت کرده‌اند. 
وی که تاکنون در مسابقات درازی بینی شرکت نکرده است گفته است: “افرادی که در این مسابقات برنده شده‌اند بینی شان بین 8 تا 9 سانتی‌متر طول دارد. اگر من شرکت می‌کردم قطعا برنده این مسابقات می‌شدم چرا که تاکنون درازتر از بینی خودم ندیده‌ام!”
سال گذشته شخص دیگری با نام محمت اوزیورک با بینی‌ای به درازی 8.8 سانتی‌متر اسم خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده بود
.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 77 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

5 تا از بزرگترین دروغ های  مردان
ما در این مقاله برای اینکه به علت دروغ گفتن مردان پی ببریم با چند نفر از کارشناسان ارتباطات اجتماعی در بین مردان صحبت کردیم. پس با ما باشید.

دروغ پنجم: توی ترافیک گیر کرده بودم
جان آمادو، یک نویسنده معتقد است که مردان ترجیح می دهند که دلیل فوق را بیاورند تا دلیل واقعی تاخیرشان را. چون برایشان ساده تر است. به خاطر داشته باشید که ارتباط برقرار کردن با مردها به خوبی و سادگی رابطه برقرار کردن با خانمها نیست.

دروغ چهارم:
 این زیاد گران نیست

مردها دوست ندارند نارضایتی شما را ببینند حتی اگر شما حساب بانکی مشترکی با هم نداشته باشید. بارتن گلداسمیت یک نویسنده می گوید: مردها حاضرند دروغ بگویند تا ثابت کنند که درمقابل پولشان مسئولیت پذیر و جوابگو هستند. او نمی خواهد که شما فکر کنید که شوهرتان پولش را خرج خریدن یک تلویزیون پلاسما می کند. مطمئن شوید که هر دو در یک سطح هستید و بعد درمورد مسائل مالی از او بپرسید.

دروغ سوم:
 من تو راهم

مردها این جمله را وقتی می گویند که شما آنها را مجبور می کنید تا شما را در مراسمی ببینند که اصلا دوست ندارند در آنجا حاضر شوند. مثل مهمانی های خانوادگی شما. او از حاضر شدن در آنجا طفره می رود و راضی به انجام این کار نیست. او مستقیما نمی تواند به شما دلیل عدم حضورش را بگوید همچنین نمی تواند کج خلقی اش را مستقیما به شما نشان دهد. بنابراین، این جمله را می گوید تا تاخیرش را توجیه کند.

دروغ دوم: من زیاد سیگار مصرف نمی کنم
این دروغ به یک مشکل جدی اشاره دارد. اگر باوجود آنکه می دانید همسرتان زیاد سیگاراستفاده می کند، اما به شما گفت که کم مصرف می کند مطمئن باشید که یک مشکل جدی دارد. 

دروغ اول: نه تو چاق نیستی
اگر شما درمورد چاقی تان از همسرتان سوال کرده اید، با این سوال از او خواسته اید که با یک جواب مورد علاقه تان آرامتان کند مثلا بگوید نهچاق نیستی. ممکن است اگر او بخواهد راستش را بگوید شما چندوقتی او را کنار بگذارید و به طرفش نروید. این یک جواب درست و خوبی است که او به شما داده. بنابراین با مطرح کردن این گونه سوالها از همسرتان او را در یک شرایط سخت قرار ندهید. اگر می خواهید راستش را بشنوید به سراغ یکی از دوستانتان بروید.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 62 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان
عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان به انیمیشن «بالا» محصول كمپانی «دیسنی» رسید.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انیمیشن «بالا» در تعطیلات آخر هفته توانست فروش ‌٧/١٣ میلیون دلار را از ‌٢٣ كشور به‌دست آورد و در رتبه اول پرفروش‌ترین‌های جهان بایستد. مجموع فروش جهانی این فیلم به مرز ‌٢٠٠ میلیون دلار رسیده است.
فیلم «حرام‌زاده‌های عوضی» ساخته «كوئنتین تارانتینو» و بازی «براد پیت» نیز با فروش ‌٢/١١ میلیون دلار از ‌٤٠ كشور در رتبه دوم قرار گرفته است. مجموع فروش جهانی این فیلم به ‌١١٥ میلیون دلار رسید كه پرفروش‌ترین فیلم ساخته این كارگردان برنده نخل طلا است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «حقیقت تلخ» محصول كمپانی دیسنی نیز با فروش ‌٤/٩ میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های جهان ایستاده است.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 69 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

چرا مدیریت خانمها از آقایون بهتره ؟
تعداد زنانی که در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف جهان به پست‌های کلیدی دست ‌یافتند رو به افزایش است. متخصصان عصب‌شناسی معتقدند توانایی‌ مدیریت و رهبری در مغز زنان، در طول تاریخ تکامل گسترش بیشتری یافته است.

کسانی که معتقدند زنان مدیران بهتری هستند کم نیستند. عصب‌شناس معروف آمریکایی لوآن بریزندین Louann Brizendine تحقیقاتی مختلفی در مورد تفاوت‌های رفتار اجتماعی زنان و مردان انجام داده است. این تفاوت‌ها ناشی از تفاوت‌های ساختاری است که در طول تاریخ تکامل در مغز زنان و مردان ایجاد شده است. بریزندین می‌گوید به عنوان مثال به جای یک جمع فکر کردن یا "ما-فکر کردن" رفتاری زنانه است.

در طول تاریخ در حالی که وظیفه مردان پاسداری از حریم خانواده و تأمین خوراک بود زنان یاد گرفتند که از بچه‌ها و سالمندان مراقبت کنند و همزمان در شرایط مختلف با سایر افراد قبیله هم کنار بیایند.

عصب‌شناسان می‌گویند با اینکه شمار سلو‌لهای مغزی زنان و مردان یکسان است، اما مغز زنان کوچکتر است. علت این تفاوت فشردگی سلولهای مغز زنان است. این فشردگی در عین حال پیش‌بینی و تحلیل رفتار زنان سخت‌می‌کند. تحقیقات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته نشان می‌د‌هند که زنان در مقایسه با مردان در شرایط یکسان از بخش‌های بیشتری از مغز خود استفاده و با انعطاف بیشتری فکر می‌کنند.

همدردی و احساس بیشتر در رفتار زنان حاصل واکنش‌های مغزی
از تفاوت‌های ساختاری مغز زنان و مردان می‌توان به بخش‌های گویایی و شنوایی مغز اشاره کرد. این دو بخش در مغز زنان یازده ‌درصد گسترده‌تر از مغز مردان است. از این رو جای تعجب ندارد که زنان توانایی گفتاری بهتری دارند و قادرند احساس خود را بهتر بیان کنند. عصب‌شناس آمریکایی لوآن بریزندین می‌گوید مغز زنان اینگونه برنامه‌ریزی شده است.

در مقابل بخش‌هایی که کنترل کننده تحرک بدنی، خشونت و رفتار جنسی است در مغز مردان گسترده‌تر است. ‎به عبارت دیگر مغز مردان برای تصمیم‌‌گیری در حالت فردی بهتر برنامه‌ریزی شده است. این تفاوت نیز ریشه در تاریخ تکامل انسان دارد.

بخش قابل‌توجه دیگر در مغز زنان قسمت هیپوکامپ است. این قسمت از جمله مرکز حافظه احساسی است. هیپوکامپ در مغز زنان گسترش بیشتری پیدا کرده است. این بخش در مغز زنان در مقایسه با مردان در نخستین سال‌های زندگی رشد بیشتری دارد. گسترش هیپوکامپ به این معناست که زنان علاوه بر احساس همدری بیشتر با دیگران توانایی بیشتری برای به خاطر آوردن جزییات یک پیشامد احساسی دارند. این در حالی است که مردان اغلب جزئیات چنین رویدادهایی را زودتر فراموش می‌کنند.

به دلیل این تفاوت‌های ساختاری روشن است که مردان و زنان به دو گونه متفاوت از یکدیگر فکر می‌کنند. عصب‌شناسان می‌گویند که این تفاوت‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال ثابت شده است که تیم‌های مدیریتی که از زنان و مردان تشکیل شده نسبت به تیم‌های تک جنسیتی پویایی بیشتری دارد و در نهایت موفق‌تر ‌عمل می‌کند. عصب‌شناس آمریکایی لوآن بریزندین می‌گوید: «البته آمار و بررسی‌های مختلف نشان می‌د‌هد که زنان با تجربه در محدوده سنی 50 تا 70 سالگی مدیران بهتری هستند.»
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 84 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
پزشکان چینی تلاش فراوان برای بهبودی و درمان این پسربچه هشت ساله به خرج دادند، اما تاکنون بهبودی صورت نگرفته است. رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند که یک پسر هشت ساله به نوعی وضعیت نادر مبتلاست که باعث شده تا موهایی در یک طرف صورتش رشد کند.
 
به گزارش ایسنا، این پسر هشت ساله که «آن گی» نام دارد اهل منطقه «دهوئی» در استان «جیلین» چین است. این پسر بچه از زمان تولد با مشکل رویش موهای زائد در یکطرف صورتش مواجه بوده است، اما هر چه بزرگتر می‌شود رشد موهایش هم زیاد می‌شود.
 
پسر عجیب چینی با صورتی شبیه به گرگ + عکس
 
پدر این پسربچه هشت ساله زمانی که وی چهار سال بیشتر نداشت در گذشت و مادرش هم به بیماری صرع مبتلاست و در واقع از لحاظ روانی نامتعادل است، به طوری که این کودک هم‌اکنون توسط پدر و مادربزرگش نگهداری می‌شود. براساس گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، پزشکان چینی تلاش فراوان برای بهبودی و درمان این پسربچه هشت ساله به خرج دادند، اما تاکنون بهبودی صورت نگرفته است.
 
یکبار حتی پزشکان و جراحان پلاستیک در یکی از بیمارستان‌های استان «جیلین» برای بهبودی وی از جراحی پلاستیک استفاده کردند. همچنین یک روانشناس هم برای کمک به این کودک برایش جلسات روان درمانی ترتیب داد تا شرایط خود را بپذیرد.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 61 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

برنامه ریزی باور نکردنی مغز آقایان در برابر خانم ها
مغز مردان برای خیره‌شدن به زنان برنامه‌ریزی شده است !!!!
 
آیا درک چیزهایی که در ذهن شوهرتان می‌گذرد، برایتان سخت است؟ این کار برایتان ساده‌تر خواهد شد اگر این 10 نكته را که دانشمندان در مورد مغز مردان كشف کرده‌اند، بدانید. مغز مرد در طول زندگی‌اش تغییر وتحول پیدا می‌کند.

هر زنی برای انتخاب جفتی برای ادامه زندگی،‌ باید این چیزها را بداند.

1. مردان احساساتی‌ترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسی‌تر از مردان هستند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت به نوزادان دختر واکنش‌‌های عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز واکنش‌های عاطفی را با شدت بیشتری بروز می‌دهند. البته پیش از آنکه از عواطفشان در موردی آگاه شوند.

2. مردان در برابر تنهایی حساس‌ترند
گرچه تنهایی می‌تواند برای سلامت مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند نسبت به آن خیلی آسیب‌پذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقراری ارتباط تلاش می‌کنند،‌ در نتیجه تنهایی‌ آنها تشدید می‌شود و این تنهایی اثر آسیب‌رسانی را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی می‌گذارد.

3. مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز می‌کند، به سرعت عمل نكند، اما بخشی از مغز که مسوول «حل مسائل» است، ‌به سرعت عكس‌العمل نشان می‌دهد و باعث کمک رساندن مردان به دیگران می‌شود.

4. مغز مردان برای خیره‌شدن به زنان برنامه‌ریزی شده است
هورمون تستوسترون را به پرخاشگری و خصومت ارتباط می‌دهند اما این هورمون مسوول میل جنسی هم هست و مردان نسبت به زنان 6 برابر بیشتر از این هورمون در خونشان دارند. دانشمندان دریافته‌اند این هورمون بخش تسلط بر رفتارهای تکانه‌ای و غریزی را مختل می‌کند. گرچه این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد، اما می‌توان گفت مردان درست مثل هواپیمایی كه روی دستگاه «خلبان خودکار» قرار گرفته باشد، به زنان خیره می‌شوند و در عین حال وقتی زن از میدان دیدشان خارج ‌شد،‌ او را فراموش می‌کنند.

5. مردان از قلمروشان دفاع می‌کنند
بخشی از غریزه مردانه، دفاع از قلمرو‌ است. گرچه در مورد انسان‌ها باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسوول «دفاع از قلمرو» است، از بخش مشابه در پستانداران مؤنث بزرگ‌تر است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمرو‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد، پرخاشگری كنند.

6. مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند
مردان هنگامی كه سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند اما سلسله مراتب فرماندهی ثابت و پایدار، مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

7. مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ می‌شود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین (حدود 6 سالگی) آغاز می‌شود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و به همین دلیل مدام به هم متلک می‌گویند. البته بروز پرخاشگری کلامی بسیار بهتر از نمود عملی بیرونی آن است. بررسی‌های روان‌شناختی نشان داده‌اند که با افزایش سن، علاقه مردان به برتری‌طلبی کاهش می‌یابد و در عوض توجه بیشتری به رابطه‌هایشان و بهبود روابط اجتماعی پیدا می‌کنند. احتمالا این تغییر مردان، تا حدی به کاهش تدریجی میزان تستوسترون با افزایش سن مربوط است.

8. مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا می‌کند
مغز مردان چند ماه پیش از اینکه پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا می‌کند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را پشت سر می‌گذارند؛ هورمون پرولاکتین‌شان بالا می‌رود و هورمون تستوسترونشان کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت می‌شود.

9. شیوه بازی مردها با بچه‌ها‌یشان فرق می‌کند
شیوه بازی پدرها با بچه‌ها خاص خودشان است. شیوه آنها در انجام بازی‌های مبارزه‌جویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده، به یادگیری بهتر کودکان کمک می‌کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آنها را برای دنیای واقعی آماده می‌کند. بررسی‌ها نشان داده احتمال بروز رفتارهای پرخطر جنسی در كسانی كه پدرهایشان توجه زیادی به آنها داشته‌اند، كمتر است.

10. مغز مردان و مسأله ازدواج
زنان می‌خواهند استقرار پیدا کنند و مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند. نتایج یک بررسی كه در سال 2007 انجام شد، نشان می‌دهد خیانت‌های مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد. پس از این سن، آنها معمولا بر تامین نیازهای خانواده‌شان متمرکز می‌شوند.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 61 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
دق کردن و فوت یک مرد عاشق پس دفن همسر خود!
به گزارش ایران ناز یک مرد از اهالی استان ذمار در مرکز کشور یمن ، 150 دقیقه یعنی 2 ساعت و نیم پس از دفن همسر خود فوت کرد!

شاهدان عینی می گویند: این مرد 50 ساله پس از اینکه همسر 45 ساله اش در اثر تب و لرز شدید درگذشت،از هنگام فوت تا پس از مراسم خاکسپاری وارد شوک شده بود و تلاش برای خارج کردن او از این حالت فایده ای نداشت.

در حالیکه همگان در خانه او برای سوگواری جمع شده بودند ناگهان او روی زمین افتاد و لحظاتی بعد قلب او از تپیدن ایستاد تا 150 دقیقه پس از جدا شدن از همسرش مجدداً در کنار او به خواب ابدی برود.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 59 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
پدیده های شگفت انگیز و بسیار جالب جهان
بارش ماهی
باران ماهی، موضوعی عجیب در بین مردم هندوراس نیست. این اتفاق هر ساله بین ماههای مه و جولای در منطقه «دیپارتا منتو دیورو» رخ می دهد. شاهدان می گویند این پدیده با آمدن ابرهایی در آسمان منطقه آغاز می شود و سپس رعد و برق و توفان شدیدی روی می دهد و باران به شدت می بارد.
 
این توفان و باران حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد و وقتی تمام می شود می توان ماهی های زنده زیادی را روی زمین پیدا کرد. مردم این منطقه این ماهی ها را جمع می کنند و با آنها غذا می پزند. از سال ۱۹۹۸ نیز هر ساله در شهر «یورو»، «جشنواره باران ماهی» برگزار می کنند و در آن غذاهایی که با این ماهی پخته شده عرضه می شود.

رنگین کمان آتشین
این پدیده جوی که به «قوس افقی» یا «رنگین کمان آتشین» معروف است زمانی دیده می شود که خورشید در بالای آسمان (مثلاً ۵۸ درجه بالاتر از خط افق) قرار دارد.در این هنگام نور خورشید از میان ابرهای شفاف و بلند ارتفاع سیروس عبور می کند. وقتی این نور به کریستال های شش گوش ابر سیروس وارد می شود و از آن عبور می کند درست مثل آن است که از یک منشور عبور کرده است و طیف نوری زیبایی را ایجاد می نماید. این رنگین کمان جلوه ای شگفت انگیز دارد و گاهی تا یک ساعت طول می کشد.

رعدوبرق اسرار آمیز
رعد و برق اسرارآمیز کاتاتومبو که با گویش محلی آ ن را «رلامپاگو دل کاتاتومبو» می نامند یک پدیده منحصر به فرد در دنیاست. در این منطقه ۱۴۰ تا ۱۶۰ شب سال و هر شب به مدت ۱۰ ساعت و هر ساعت به تعداد حداقل ۲۸۰ بار رعد و برق می زند. این رعد و برق ها بر فراز مرداب روی می دهند و بزرگ ترین ژنراتور دنیا با بیشترین فرکانس محسوب می شوند ولی موجب یک میلیون و صد و هفتاد و شش هزار قطعی برق تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری منطقه می شوند. این رعد و برق ها از دیرباز یکی از علائم سودمند برای جهت یابی کشتی ها بوده اند.
 
برخورد بادهایی که از سوی رشته کوه «آند» به این منطقه می رسند سبب پیدایش توفان های نسبتاً همیشگی می شوند و رعد و برق ها حاصل تخلیه الکتریکی گازهای یونیزه شده بویژه «متان» که در نتیجه تجزیه مواد آلی موجود در مرداب به وجود می آید هستند. این گازها که از هوا سبک تر هستند بالامی روند و با ابرها برخورد می کنند و سبب پیدایش رعد و برق و شدت یافتن توفان می شوند. برخی محیط شناسان ونزوئلادرصدد هستند این منطقه را تحت حمایت یونسکو قرار دهند زیرا این پدیده ویژه بزرگ ترین منبع از نوع خود برای بازسازی لایه ازن سیاره زمین است.

خورشید سیاه
در فصل بهار در کشور دانمارک، حدود نیم ساعت قبل از غروب خورشید، بیش از یک میلیون «سار» اروپایی از گوشه و کنار دور هم جمع می شوند تا یکی از باورنکردنی ترین و ناب ترین مناظر طبیعت را به ما نشان دهند. این پدیده در کشور دانمارک به نام «خورشید سیاه» معروف است و هر کسی می تواند آن را از ماه مارس تا اواسط آوریل برفراز مرداب های غرب دانمارک ببیند. این سارها از جنوب به دانمارک می آیند تا یک روز در مرغزارهای این مرداب ها غذا پیدا کنند و شب در میان نیزار بخوابند.

بزرگ ترین موج های دنیا
دو بار در سال بین ماههای فوریه و مارس آبهای اقیانوس اطلس با آب رود آمازون در برزیل درهم می آمیزد و بزرگ ترین موج اقیانوس ها را به وجود می آورد. این پدیده که «پوروروکا» نام دارد به دلیل مد اقیانوس است. این اتفاق باعث می شود که موج های بزرگی ایجاد شود که ارتفاع آنها گاهی به ۱۲ فوت می رسد و عمر بعضی موج ها به ندرت نیم ساعت به طول می انجامد. مردم این منطقه می گویند هر وقت موج پوروروکا می آید از نیم ساعت قبل از رسیدن صدای مهیب آن به گوش می رسد.
 
این موج آنقدر قدرتمند است که می تواند هر چیزی را بر سر راه خود ویران کند. موج «پوروروکا» برای موج سواران اهمیت خاصی دارد. از سال ۱۹۹۹ تاکنون هر ساله مسابقه قهرمانی موج سواری در شهر «سائودومینیگو» انجام می شود. رکورد موج سواری بر پوروروکا از آن یک موج سوار برزیلی به نام «پیکوروتا سالازار» است که در سال ۲۰۰۳ در طول ۱۲‎/۵کیلومتر مدت ۳۷ دقیقه بر روی آب پوروروکا ماند.

بزهای درختی
تنها در مراکش می توان بزها را روی درخت پیدا کرد. این بزها به این دلیل از درخت بالامی روند که میوه درخت خاصی به نام «آرگان» را خیلی دوست دارند. آرگان نوعی درخت شبیه به درخت زیتون با میوه ای شبیه به زیتون است. کشاورزان پشت سر بزها به راه می افتند و از درختی به درخت دیگر می روند.
 
اشتباه نکنید آنها این کار را به این دلیل انجام نمی دهند که از بالارفتن بزها حیرت زده می شوند، بلکه میوه آرگان دارای هسته ای است که بزها نمی توانند آن را هضم کنند به همین دلیل آن را از دهان بیرون می اندازند و یا از بدن خود دفع می کنند. سپس کشاورزان این هسته ها را جمع می کنند و با آسیاب کردن روغن آن را می گیرند. این روغن در آشپزی و صنایع آرایشی استفاده فراوان دارد.

باران سرخ
در فاصله ۲۵ جولای تا ۲۳ سپتامبر

سال ۲۰۰۱ چندین نوبت باران عجیب در ایالت کرالاواقع در جنوب کشور هند بارید. این باران ها از این جهت عجیب خوانده می شوند که رنگ قطرات آن سرخ بود و وقتی بر روی لباس ها می چکید مثل آن بود که خون باریده است.
 
در این مدت باران های سبز، زرد و سیاه هم گزارش شده است. اوایل گفته می شد رنگین شدن قطرات باران به خاطر انفجار یک شهاب سنگ در آن منطقه است ولی بعدها و پس از تحقیقات سازمان های دولتی هند، اعلام شد که این رنگ ها به دلیل هاگ های هوایی و جلبک های دریایی فراوان موجود در آن منطقه است. درسال ۲۰۰۶ توجه جهان ناگهان به این موضوع جلب شد و دو دانشمند به نام های «گادفری لوییس» و «سانتوش کومار» اعلام کردند باران سرخ منشا زمینی دارد و به دلیل مقادیر بالای کربن و نیتروژن به این رنگ درآمده است.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 66 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

زنی که از همسر مرده‌اش بچه‌ میخواهد !!
فبین ژوستل که اکنون 39 ساله است، ماه هاست تلاش می‌کند از شوهر فوت شده خود باردار شود.

او قصد دارد با اسپرم منجمد شده شوهرش که در سال 2008 به خاطر ابتلا به سرطان از دنیا رفت، عمل لقاح را انجام دهد.

همسر وی به دلیل اینکه بیم داشت شیمی درمانی موجب عقیم شدنش شود، اجازه منجمدسازی اسپرم خود را داد. با این حال، دستگاه قضایی فرانسه درخواست ژوستل را ابتدا رد کرد، اما دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی به این پرونده در جریان است.

در فرانسه، لقاح مصنوعی پس از مرگ همسر ممنوع است و استفاده از اسپرم منجمد شده در صورتی مجاز است که شخص اهداکننده آن را تایید کند.

این در حالی است که اندکی پیش در آلمان یک بیوه 29 ساله در نویبراندنبورگ توانست از دادگاه رای بگیرد تا از همسر فوت شده خود بچه دار شود. در این پرونده این زوج سلول‌ها را منجمد کرده بودند. پس از تصادف مرگبار شوهر با موتوسیکلت، بیمارستان در وهله اول از باز پس دادن این سلول‌ها خودداری کرده بود.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 64 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

سرطان هایی که فقط مخصوص افراد پولدار است!؟
این گزارش آماری نشان داده است كه افراد ثروتمندتر و مرفه بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های سینه، پروستات و پوست هستند. از سوی دیگر احتمال ابتلا به سرطانهای روده، دهانه رحم و ریه در بین افراد كم بضاعت‌تر به مراتب بیشتر است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این كارشناسان تاكید كردند كه نرخ ابتلا به سرطان ریه در طبقات مختلف اجتماعی به لحاظ درجه رفاه و موقعیت اجتماعی - اقتصادی افراد، ‌بسیار متفاوت است. برای مثال در طبقه پایین‌تر جامعه از هر 100 هزار مورد 50 نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شوند در حالی كه در طبقات مرفه‌تر نرخ ابتلا به این سرطان 35 نفر در هر 100 هزار نفر است. اما از سوی دیگر درصد ابتلا به سرطانهای سینه، ‌پروستات و پوست در خانواده‌های مرفه‌تر بالاتر است.

این كارشناسان می‌گویند: هرچند به دلیل شرایط نامطلوبتر زندگی، افزایش نرخ ابتلا به سرطان در جوامع فقیرتر تعجب برانگیز نیست اما ثروتمندان هم به نوبه خود از این بیماری كشنده در امان نیستند.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 72 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 مرد انگلیسی كه برای جشن‌های كریسمس هر روزه خود مشهور شده است، اكنون قصد دارد با درخت كریسمس خود ازدواج كند!


«اندی پارك» 47 ساله ، طی 17 سال گذشته هر شب، شام كریسمس خورده است.
«پارك» كه به آقای «كریسمس» معروف شده تاكید دارد: من بیش از هر چیز دیگری عاشق درخت كریسمسم هستم و به همین دلیل می‌خواهم با آن ازدواج كنم.

به گزارش روزنامه‌ ساندی تایمز ، او می‌گوید : من هم اكنون برای درختم یك حلقه ازدواج خریده‌ام، اما هنوز مطمئن نیستم كه آن را به كدام شاخه‌اش می‌خواهم بیاویزم، تنها مشكل پیدا كردن یك كشیش محلی است كه بخواهد این مراسم را انجام دهد!!


«پارك» همچنین می‌گوید: هر چند فقط دو سال است كه این درخت پلاستیكی را دارم، اما احساس می‌كنم واقعا مثل بهترین دوست من است و هرگز از تماشای آن در اتاق نشیمن خانه‌ام خسته نمی‌شوم.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 61 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 آخرین آدامس جویده شده توسط سر آلکس فرگوسن در دوران مربیگری در یک مزایده بیش از ۱۵۰ هزار پوند (600 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. به گزارش ایران ناز سر آلکس فرگوسن در آخرین بازی دوران مربیگری خود برابر وست بروم ویچ به تساوی ۵ بر ۵ رسید تا این مربی پس از ۱۵۰۰ بازی در دوران مربیگری بازنشسته شود.


یک هوادار منچستریونایتد ادعا کرده است پس از این دیدار به سمت فرگوسن رفته، آدامس جویده شده او را به یادگار گرفته و آن را در شبکه فروش اینترنتی E-bay به مزایده گذاشته است. تاکنون قیمت پیشنهادی ۱۵۰ هزار پوند برای خرید این آدامس جویده شده، پیشنهاد شده است.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 62 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!
عجیب‌ترین دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند و همه باور کردند!!
Hoax یا Hoaxes به اخبار و مطالب و عكس‌‌های فریبنده می‌گویند كه بیشتر جهت شوخی یا تحریف واقعیتی ایجاد شده و منتشر شده باشند. هَوكس را می‌توان «دست انداختن» نیز معنی كرد كه از Hocus Pocus یا تردستی گرفته شده است.

موضوع هر هوكس نیز بستگی به هدف سازنده‌ی آن دارد. شوخی‌های معروفی نظیر پایان دنیا یا نمایش مشهور رادیویی اورسون ولز بر اساس كتاب جنگ دنیاهای اچ.جی.ولز كه اورسون ولز در نقش خبرنگاری با جدیت صحنه‌ی حمله‌ی مریخی‌ها را تعریف كرده و چند شهر آمریكا را در هراس فرو برد از نمونه هوكس‌های رادیویی در قرن گذشته هستند. دروغ‌های آوریل و دروغ‌های نوروزی را نیز با این كه لو رفته‌اند اگر ماهرانه و باورپذیر طراحی شوند شاید بتوان در زمره‌ی هوكس‌ها قرار داد مانند شوخی نوروزی روزنامه شرق در مورد كج شدن برج میلاد.

معمولاً لینك یك خبر یا تصویری خاص به نسبت اهمیت خبری آن یا منافع برای توزیع‌كننده آن، از درجات خاصی از توجه برخوردار است. بسیاری از افراد نیز اخبار و برنامه‌های تلویزیونی را بیش از هر رسانه‌ی دیگر باور می‌كنند و بعضی افراد نیز اینترنت را با همان قیاس روانی و ذهنی نوعی «تلویزیون» می‌پندارند و در نتیجه باور اخبار و عكس‌های هوكس كه معمولاً به صورت حرفه‌ای تهیه می‌شود برای آنان ساده‌تر می‌شود.

در این زمینه صدها مورد ریز و درشت را می‌توان مثال زد.

در رسانه‌های دیگر این به ندرت اتفاق می‌افتد نظیر شوخی فردی كه خبر دستگیری كیانوش استقرارزاده در روستای برره توسط ماموران جمهوری اسلامی را تلفنی به مجریان برخی شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی گفته بود و مدتی موجب مزاح شده بود یا خبر غیرواقعی حل معماهای اینشتاین توسط دختری ایرانی كه ابتدا توسط تلویزیون ایران و بعد در رسانه‌های دیگر منعكس شد و مثال‌هایی از این قبیل. اما در اینترنت این موضوع به دلیل تراكم اطلاعات و نیز مسائل خاص فنی و تكنیكی نظیر استفاده از جلوه‌های فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیكی بیشتر اتفاق می‌افتد و شاید به دلیل توسعه‌نیافتگی اینترنت در ایران مقداری برای عامه باورپذیرتر باشد.
اما... :
 
دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!

■ صیغه شیرین‌ترین لذت!
در تاریخ 29 فروردین امسال عده‌ای از زنان محجبه در اعتراض به بدحجابی در مقابل مجلس تجمع كردند. خبرگزاری مهر عكس‌هایی از این تجمع و حواشی آن تهیه كرد. متن تصویر پلاكارد یكی از این عكس‌ها دستكاری شده و به این جمله تغییر یافت: «صیغه شیرین‌ترین لذتی است كه نصیب زن مسلمان می‌شود»! و به فاصله كمتر از چند روز در صدها سایت و وبلاگ منتشر شد. بسیاری آن را در سایت و وبلاگ خود به كار برده و تفسیرهای متعدد مذهبی و سیاسی نیز از آن ارائه دادند. تا جایی كه حتی سعید ابوطالب نماینده تهران نیز جوگیر شده و در مجلس در مورد آن عكس جنجال به پا كرد! هنوز در برخی كلیپ‌های شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان این تصویر تحریف‌شده را به عنوان عكسی مستند از رویدادهای ایران به كار می‌برند.
كاربرانی كه با یك نرم‌افزار خوشنویسی نظیر چلیپا یا كلك كار كرده باشند یا حداقل قواعد خوشنویسی را بدانند در اولین نگاه و به سادگی متوجه جعل ناشیانه‌ی نوشته می‌شوند. مخصوصاً چلیپا و نامه‌نگار و بسیاری نرم‌افزارهای خوشنویسی دیگر كه فاصله‌گذاری نامناسب نقطه‌های آن به خوبی مشهود است.
 
دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!

■ پاسارگاد زیر آب رفت
با انعكاس خبر عملیات ساخت سد سیوند در منطقه تنگه‌بلاغی و نزدیك بناهای تاریخی استان فارس و نزدیك شدن زمان آبگیری آن، موضع‌گیری‌های بسیاری از سوی معترضین در سایت‌ها و شبكه‌های مختلف ماهواره‌ای انجام پذیرفت. در روزهای اخیر تصاویر دستكاری شده‌ی فوق را با ذكر این خبر كه پاسارگاد و مقبره كوروش زیر آب رفته است در اینترنت منتشر نمود كه ادامه‌ی ماجرا را می‌توان حدس زد! در این خبر كه توسط گروهی اینترنتی با عنوان ایران عشق تكثیر شده آمده است:
«اكنون خبری داریم كه دل هر ایرانی عاشق و وطن دوستی را خشمگین و برافروخته می‌سازد! چندی پیش سد سیوند در حال آبگیری بود كه با این كار پاسارگاد، آرامگاه كوروش كبیر، این بزرگ‌مرد آریایی به زیر آب می‌رود. و اكنون این اتفاق افتاده است. سد آبگیری شده و آرامگاه كوروش كبیر و بخش بزرگی از پاسارگاد در حال فرو رفتن به زیر آب است».
توضیح این كه سد سیوند تا این لحظه هنوز به مرحله‌ی آبگیری نرسیده است! هر دو یعنی هم متن و هم عكس‌ها در این خبر فریب‌آمیز هستند.
 
دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!

■ مسخ دختر هلندی
قضیه‌ی مسخ دختر هلندی به دلیل اهانت به قرآن‌خوانی مادرش، از مشهورترین هوكس‌های مذهبی در اینترنت ایرانی است كه در سال گذشته اتفاق افتاد. تصویر واقعی مربوط به مجسمه‌ای ساخته پاتریشیا پیچی‌نینی و از جنس سیلیكون و كائوچو و طرحی ژنتیكی در مورد تكامل حیوانات است كه در نمایشگاه آثار وی به نمایش درآمده و از آن عكس گرفته شده است. یك سایت سرگرمی تركی آن را نقل كرده و خبرگزاری آفتاب كه بعداً صحت این خبر را رد كرد، آن را با تیتر «مسخ به خاطر توهین به قرآن» منعكس و به زودی در صدها سایت و نشریات مختلف تكثیر شده و حتی به تعداد زیاد از آن فتوكپی و تصویر تهیه و در محافل و شهرهای مذهبی توزیع شد.
خود عكس اصیل بوده و هیچ گونه دستكاری در آن رخ نداده است. این خبر ضمیمه‌ی آن است كه موجب ایجاد این ذهنیت و باور شده است.
 
دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!

■ كج شدن برج میلاد
اگر چه این قضیه‌ی برج میلاد در آستانه نوروز 74 منشاء مطبوعاتی دارد اما در اینترنت نیز به دلیل انعكاس آن در سایت روزنامه شرق در همان ساعت‌های اولیه به ویژه از سوی برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های خارج از كشور كه از قضیه‌ی شوخی نوروزی شرق اطلاع نداشتند و به محتوای طنزآمیز آن دقت نكرده بودند با واكنش‌های بعضاً تند سیاسی علیه بی‌كفایتی مسؤولین نظام ایران مواجه شد! چون چند روزی نیز به نوروز مانده بود، این شبهه برای افراد بیشتر به وجود می‌آمد كه خبر واقعی است. اتكای مطلق به اینترنت و در واقع روزنه‌ی شیشه‌ای مانیتور به عنوان تنها منبع خبرگیری نیز از آسیب‌های جدی یك رسانه به شمار می‌رود.
 
دروغ‌های اینترنتی که کاربران ایرانی گفتند !!

■ تهران شهر ماهواره‌ها
مدتی این عكس نیز به عنوان عكسی از تهران كه پشت‌بام‌های آن را انبوهی از دیش‌های ماهواره پوشانده در سایت‌ها و حتی برخی مطبوعات دیده می‌شد. در نگاه اول به خاطر بافت ساختمان‌ها به نظر می‌رسد واقعاً تهران باشد اما عكس ظاهراً تصویر شهری در لبنان است.
خود عكس واقعی است. خبر غیرواقعی ضمیمه و تیتر آن این گونه القا كرده كه اینجا زاویه‌ای از تهران است.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 57 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

مرد عجیبی که هرگز احساس سرما نمی‌کند! +عکس
 «ویم هایف» هلندی که به مرد یخی معروف است، می‌تواند زیر یخ‌ها شنا کند و به‌راحتی در یک مخزن پر از یخ بایستد‌. او در یخبندان از کوه‌ها بالا می‌رود و رکورد‌های جهانی را یکی‌یکی درو می‌کند و همیشه آماده چالش‌های جدید است.
 
آقای ویم هایف با ساختاری که بدن‌اش دارد، همه پزشکان، محققان و دانشمندان  را متعجب کرده و هیچ‌کدام نمی‌توانند به‌درستی توضیح دهند که چرا این اتفاق در بدن این مرد هلندی می‌افتد.
 
مرد عجیبی که هرگز احساس سرما نمی‌کند! +عکس
 
آقای ویم هایف بر‌خلاف کسانی که شرایط عجیبی مثل او دارند، به زندگی جالب و سراسر هیجان‌اش‌اش می‌پردازد و از شرایط خاص خود، لذت می‌برد.
 
او قادر است در دماهایی که برای افراد عادی کشنده است زندگی کند و اصلا دوست ندارد وقت‌اش را در آزمایشگاه‌ها هدر دهد.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 89 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
افشای راز فرمول مخفی کوکاکولا پس از 125 سال
کوکاکولا یک نوشابه است اما طی ده ها سال داستان های زیادی در مورد فرمول مخفی این نوشیدنی محبوب وجود داشته است. همین فرمول چند خطی فناوری انحصاری این شرکت محسوب میشده و حالا یک برنامه رادیویی، ادعا کرده که دستور تهیه نوشابه کوکاکولا که ۱۲۵ سال در اعماق شرکت محبوس بوده است را یافته است. ‏

داستان این فرمول شگفت انگیز از آنجا شروع می شود که جان پمبرتون در زمان جنگ های داخلی آمریکا، این فرمول را کشف کرد و دستورش را در کتابی که دستور تهیه داروهای پزشکی هم در آن بود نوشت، کتابی که نسل به نسل، دست به دست می شد. ‏

عکسی از این دستور اسرار آمیز در مجله آتلانتا به تاریخ ۱۸ فوریه سال ۱۹۷۹ میلادی چاپ گشته بود اما در آن زمان کسی به این تصویر و مقاله توجهی نکرده بود. حالا این برنامه رادیویی موفق به کشف آن شده و پس از تحقیقات انجام شده متوجه شدند که این همان دستور اصلی کوکاکولا است. البته در این فرمول فناوری پیچیده ای مانند معماری های چند نانومتری پیدا نمی کنید! اما شاید با دیدن این فرمول جور دیگری به این نوشیدنی نگاه کنید: ‏

‏ مواد لازم : ‏ ‏

- محلول مایع حاصل از کوکائین: ۱۰/۶ گرم ‏
- اسید سیتریک: ۸۵ گرم ‏
- کافئین: ۲۸ گرم ‏
- شکر: ۳۰ ( واحد اندازه گیری اش نامشخص است) ‏
- آب: ۹/۴ لیتر ‏
- آب لیمو: ۹۴۶ میلی لیتر ‏
- وانیل: ۲۸ گرم ‏
- کارامل: ۴۲ گرم ‏

‏ فرمول مخفی برای ۷X ‏ ‏

- الکل: ۹۴۶ میلی لیتر ‏
- عصاره پرتقال: ۲۰ قطره ‏
- عصاره لیمو: ۳۰ قطره ‏
- عصاره جوز هندی: ۱۰ قطره ‏
- عصاره گشنیز: ۵ قطره ‏
- عصاره نرولی: ۱۰ قطره ‏
- عصاره دارچین: ۱۰ قطره ‏

کوکا کولا برای محفوظ نگاه داشتن فرمول، آنرا به صورت ۲۴ ساعته تحت نظارت داشت، حتی مدیران هم تنها نیمی از آن را می دانستند و ۲ مدیر هرگز نمیتوانستند با یکدیگر تنها باشند. ‏

آسا کندلر مدیر کوکاکولا، زمانی که دستور را از پمبرتون در سال ۱۸۸۷ خرید، خیلی نگران این بود که مبادا فرمول را از او بربایند و به همین خاطرجدول محتویات را از روی شیشه های نوشابه پاک کرد تا کسی این فرمول را نبیند. و دستور داد که لیست محتویات هیچ گاه نباید در جایی نوشته شود. ‏

در واقع درز کردن این فرمول هم اکنون به ضرر کوکاکولا هم نخواهد بود، زیرا کسی نمی تواند آنرا به صورت ۱۰۰٪ شبیه سازی کند. ‏

دلیلش هم همان محلولی است که از برگ کوکائین استخراج می شود و این تنها کوکا کولاست که با سازمان سرپرستی و ساماندهی مواد مخدر آمریکا قرارداد دارد و اجازه نامه رسمی جهت استفاده از آن را دریافت کرده است. ‏

البته من می دانستم شرکت های نوشابه سازی داخلی مواد اولیه و اصلی این محصول را از خارج وارد می کنند ولی به هر حال اگر اطلاعات بیشتری در این مورد دارید در نظرات درج کنید تا منتشر کنم.

در ضمن باید بدانید این نوشیدنی بسیار مضر بوده و به نظر من بدتر از سیگار هم هست!

پلیس های جاده در کشور امریکا همیشه یک بسته از این نوشیدنی را در صندوق عقب ماشین خود دارند تا در صورت تصادف، خون کف جاده را پاک کنند. البته شما می توانید از این مایع به عنوان سفید کننده در دستشویی ها استفاده کنید و به کارایی فوق العاده ی آن پی ببرید.

اطلاعات تکمیلی: فرمول ساخت کوکاکولا برای نخستین بار در سال ۱۸۸۶ به صورت یک نوشیدنی، توسط جان پمبرتون داروساز آمریکایی و در شرکت مواد شیمیایی او ابداع شد. کتابدار او فرانک رابینسون انتخاب نام کوکاکولا را به او پیشنهاد داد و لوگوی دست نویس و سلیس آنرا خطاطی کرد که تا به امروز به عنوان لوگوی این شرکت و این نوشیدنی پابرجاست.
 
پمبرتون نوشیدنی ابداع شده توسط خود را یک داروی مقوی برای بسیاری بیماریها می‌دانست. این شربت محتوی کوکائین (که از برگ کوکا گرفته می‌شد) و همچنین عصاره کافئین دانه کولا بود.
 
(بعدها کوکائین این نوشابه در سال ۱۹۰۵ از فرمول آن حذف شد.) پمبرتون نوشابه خود را به دکه‌های محلی فروش لیموناد و سودا فروخت و به تبلیغ برای آن پرداخت. به این ترتیب، کوکاکولا به عنوان پدیده‌ای جدید به موفقیت بسیاری دست یافت.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 64 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

پدر آمریکایی نوزادش را داخل فر قرار داد !!
نوزاد پسری که پدرش او را داخل فر قرار داده بود، از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرآنلاین، پدر آمریکایی این نوزاد در شب حادثه مست بود. او نوزاد خود را داخل فر قرار داد و درب آن را محکم بست، اما فراموش کرد آن را روشن کند. پلیس پدر 33 ساله این نوزاد را به اتهام سنگدلی درجه یک بازداشت کرد و برای آزادی او 10 هزار دلار  ودیعه تعیین کرد.

مرد آمریکایی شب حادثه در رستوران محل کارش ماریجوانا مصرف کرده بود. او زمانی که به خانه آمد، با مادر نوزاد مواد الکلی مصرف کرد. این زن ساعاتی بعد خوابید، اما مرد آمریکایی به مصرف مشروبات الکلی ادامه داد.
مادر کودک در ساعت 5:30 دقیقه بامداد به صدای گریه نوزاد از خواب بیدار شد و متوجه شد او داخل فر است.
این نوزاد که در طول شب داخل فر بوده، با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت و پس از انجام آزمایشات لازم مشخص شد که او سالم است.

پدر این کودک پس از وقوع این ماجرا با بخش معالجه بحران‌های روانی اورژانس تماس گرفت و گفت: نوزاد را داخل فر قرار داده است. زمانی که مسئولان این بخش موضوع را با اداره پلیس در میان نهادند، ماموران این مرد را بازداشت کردند.

مرد آمریکایی در این باره گفت: رفتارش پیامد مصرف ماریجوآناهایی بود که با ماده توهم‌زا مخلوط شده بود .سازمان خدمات اجتماعی حق حضانت نوزاد را از والدینش گرفت و او را به اقوامش سپرد.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 45 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

 

سگی پس از مرگ توله‌اش، خودكشی كرد!!
بنا به اعلام شاهدان، این سگ روز گذشته پس از بالا رفتن از یك ساختمان پنج طبقه و زوزه كشیدن...

رسانه‌های چین اعلام كردند: یك سگ ماده پس از مرگ توله‌اش، دست به خودكشی زد و مرد!
یكی از روزنامه‌ چاپ چین نوشت: یك سگ ماده روز گذشته با پریدن از یك ساختمان بلند در منطقه «ژینژی» در استان «گوآنگ دونگ» دست به خودكشی زد، چرا كه بر اساس اعلام صاحب این حیوان، توله این سگ دو روز قبل به دلیل بیماری مرد و این سگ به دلیل این كه تحمل مرگ توله‌اش را نداشت، به این كار دست زد.
در گزارش خبرگزاری شینهوا نیز آمده است: بنا به اعلام شاهدان، این سگ روز گذشته پس از بالا رفتن از یك ساختمان پنج طبقه و زوزه كشیدن به مدت سه دقیقه خودش را به پایین پرتاب كرد و در جا مرد
چنین رویدادی برای اولین بار است كه در این كشور رخ داده است.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 57 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)
این مکان که به مقام «سفینه نوح» مشهور است. سابقاً به صورت سردابی در وسط مسجد بود و در آن محرابی قرار داشت.شهرت این مکان به خاطر روایات فراوانی است که محل ساخت کشتی نوح، فوران آب از تنور و محل فرود کشتی را ، مسجد کوفه می دانند که به برخی از آنها اشاره می شود
شهرت این مکان به خاطر روایات فراوانی است که محل ساخت کشتی نوح، فوران آب از تنور و محل فرود کشتی را ، مسجد کوفه می دانند.
کشتی نوح در این مکان ساخته شد !+ عکس

خداوند در آیه 36 سوره هود به حضرت نوح (ع) وحی فرمود:

و زیر نظر ما و به وحی ما کشتی را بساز و درباره کسانی که ستم کرده اند با من سخن مگوی، چرا که آنان غرق شدنی اند.

امام صادق (ع) فرمود: حضرت نوح (ع) نجار بود؛ او نخستین کسی است که کشتی ساخت و نهصد و پنجاه سال قوم خود را ارشاد و هدایت کرد، آنها همواره او را مسخره می کردند. نوح از خدا خواست که احدی از آنها را روی زمین باقی نگذارد. خدا به او وحی کرد که کشتی را بسازد.

«حضرت نوح (ع) کشتی را با دست خود در مسجد کوفه ساخت و تخته ها را از راه های دور آورد تا کار ساختن کشتی به اتمام رسید.»

و در آیه 40 سوره هود، خداوند می فرماید:

« تا آن گاه که فرمان ما در رسید و تنور فوران کرد؛ گفتیم: در آن [کشتی] از هر حیوانی یک جفت، با کسانت – مگر کسی که قبلاً درباره او سخن رفته است – و کسانی که ایمان آورده اند  حمل کن؛ و با او جز [عده] اندکی ایمان نیاورده بودند».

امیر مؤمنان (ع) در ضمن شمارش ویژگی های مسجد کوفه فرمود:

«حضرت نوح (ع) کشتی اش را در آن جا ساخت، از تنور نیز همان جا آب جوشید، خانه ی نوح و محل عبادت او نیز آن جا بود. در زاویه ی راست آن آب از تنور جوشید.»

کشتی نوح در این مکان ساخته شد !+ عکس

و در آیه 44 سوره هود، خداوند می فرماید:

«و گفته شد: این زمین! آب خود را فرو بر ، و ای آسمان ، [از باران] خودداری کن و آب فرو کاست و فرمان گزارده شده و [کشتی] بر جودی قرار گرفت؛ و گفته شد: دور باد قوم ستمکار».

امام صادق (ع) در تفسیر این آیه شریفه فرمود: «هنگامی که کشتی نوح به وسط مسجد کوفه رسید، خدا به زمین فرمان داد  که آب خودش را فرو ببرد» .

(پس زمین آب خودش را از مسجد کوفه فرو برد، چنان که در آغاز نیز از همان جا شروع شده بود).

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 66 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

رواج خالکوبی 15 میلیونی بین جوانان پایتخت (عکس)
کبود باش تا متفاوت شوی. این عبارتی است که دهان به دهان بین نسل جوان برای ترویج خالکوبی‌ های زیرزمینی می‌چرخد؛ فارغ از اینکه حک کردن نقش‌های عجیب و غریب چه تبعاتی در پی دارد.

به گزارش ایران ناز به نقل از خبرنگار بهداشت‌و ‌درمان فارس، مارمولک، اژدهای دو سر، یک حیوان عجیب الخلقه، اسکلت و انواع و اقسام شکل‌هایی که هر حسی را به بیننده منتقل می‌کند به جز حس زیبایی. این روزها کم نیستند آنهایی که تحت تأثیر تبلیغات ماهواره‌ای یا چشم و هم چشمی بدن خود را با این نقش‌ها کبود کرده‌اند.

خالکوبی حدود ۵ هزار سال پیش برای نخستین بار کاملاً اتفاقی رخ داد. هنگامی که دست آلوده به خاکستر آتش به‌طور تصادفی به جای زخم مالیده شد و پس از مدتی علامتی ماندگار به رنگ سیاه روی بدن ایجاد شد.

مصری‌ها پایه‌گذار خالکوبی در دنیا هستند و خالکوبی ۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح به کشورهایی مانند یونان، ایران و جنوب شرق آسیا گسترش یافته است.

برخی مذاهب و اقوام کشورهای مختلف خالکوبی را به عنوان یک آیین در قوم یا مذهب خود به رسمیت می‌شناسند و در بین هندوها و بوداییان جایگاه خاصی دارد ولی در دین اسلام خالکوبی نه تنها جایگاهی ندارد بلکه نهی هم شده است.

وشم و کبودزنی واژگان معادل خالکوبی در زبان فارسی عنوان شده است.

در ایران قدیم طبق یک سنت در برخی از قبایل به‌ویژه عشایر و اقوام عرب زنانی که ازدواج می‌کردند برای زیبا شدن صورت خود یا حتی به عنوان یک نشانه با استفاده از شیر مادر و خاکستر زیر چراغ و آب تره، خالهایی را روی صورت خود حک می‌کردند.

به مروز خالکوبی در ایران با نقش رستم و سهراب، دیو داستان شاهنامه و عباراتی سمبلیک بیشتر بر روی بدن و بازوی جاهلان و آنهایی که ادعای لوتی‌گری داشتند بسیار به چشم می‌خورد که شاید تنها با یک سوزن و جوهر خودکار بر روی بدنشان نقش گرفته بود.

اما خالکوبی در بین قداره کش‌ها و اراذل و اوباش و زندانیان نیز جایگاه خاص خودش را دارد. جملاتی مانند«رفیق بی‌کلک مادر» ،«عشق یعنی سوختن»، نقش خنجر، قلب شکسته و …

مهدی ۳۰ سال بیشتر ندارد. به گفته خودش اولین بار نقش خالکوبی را در زندان تجربه کرده و هم‌بند‌هایش تنها با یک سوزن و جوهر خودکار به همراه قدری کش قیطان نقشی که اکنون روی بازویش حک شده را برایش کبودزنی کرده‌اند و اکنون در یکی از آرایشگاه‌های منطقه قیطریه خالکوبی را به روش مدرن بااستفاده از سوزن‌‌های یکبار مصرف و جوهر مخصوص انجام می‌دهد.

به گفته او مشتریانش را بیشتر افراد جوان ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

مهدی می‌گوید: بسته به اندازه و طرح خالکوبی قیمت‌ها تغییر می‌کند. قیمت‌ها از ۵۰هزار تومان شروع می‌شود و خالکوبی کامل پشت بدن ۱۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

وی می‌افزاید: ابتدا جای خالکوبی را باالکل ضدعفونی می‌کنیم و گاهی در طرح‌های بزرگ از آمپول بی‌حسی هم استفاده می‌کنیم چون سوزن خالکوبی تا عمق لایه سوم پوست فرو می‌رود.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. مقصد بعدی ما یک آرایشگاه معروف بانوان در شرق تهران است.

برای جلوگیری از تداخل مشتری‌ها روزهای پنجشنبه را در این آرایشگاه فقط برای انجام تاتو اختصاص داده‌اند. ۳ تاتوکار در ۳ اتاق جداگانه.

آلبوم را جلویت می‌گذارند و با توجه به قسمتی از بدن که مایلی خالکوبی انجام شود طرح را پیشنهاد می‌کنند.

مدل ماهی، گل، تمساح، مارمولک و حتی خطوط ناهمگون و موازی شابلون‌هایش موجود است و اگر طرح خاص‌تری بخواهی باید بدهی برایت طراحی کنند.

فرحی، مدیر آرایشگاه در مورد نحوه خالکوبی و برای اینکه خیال بانوان جوان را از مضرات خالکوبی راحت کند می‌گوید: سوزن‌‌ها یکبار مصرف است. جوهر خالکوبی را هم خودم از آلمان از یک شرکت معتبر وارد می‌کنم.

وی می‌افزاید: سوزن‌ها طوری ساخته شده که فقط برای یک نفر جوابگو است و به مرور کند می‌شود. در ضمن سوزن‌ها قیمتی ندارد که بخواهیم خود را برای عواقبش به دردسر بیندازیم.

آن قدر سر دختر خانم‌های جوان داغ است که یادشان رفته نقش های خالکوبی همیشه ماندنی است و به این راحتی‌ها از بین نمی‌رود.

سولماز ۱۸ سال بیشتر ندارد و منتظر است تا بدنش را به سوزن کارها بسپارد.انگیزه او از خالکوبی «زیباتر شدن و متفاوت بودن» است و معتقد است با این کار قدری با بقیه متفاوت می‌شود.

لیلی هم به اصرار دخترخاله‌اش اینجا آمده و می‌خواهد طرح بزرگی از پروانه را پشت بدنش خالکوبی کند.

او می‌گوید: دوستانم به من می‌گویند باید به روز باشم و الان مد روز خالکوبی طرح پروانه است. خواننده مورد علاقه‌ام هم این طرح را روی بدنش خالکوبی کرده است.

هادی معتمدی روانپزشک در مورد دلایل تمایل به خالکوبی روی بدن می‌گوید: از نظر روانپزشکی خالکوبی یک اختلال شخصیتی محسوب می‌شود و پدیده‌ای ضداجتماعی است که افراد برای آزار جسمی از آن استفاده می کنند.

معتقدی در عین حال بر این نکته تاکید می‌کند که برخی روانشناسان امروزه براین باورند که خالکوبی این روزها به مد تبدیل شده و الزاماً بیماری روانی نیست.

صرفنظر از ابعاد سوء اجتماعی و دلایل روانی برای کشش به سمت خالکوبی‌های غیرمجاز و زیر زمینی که افراد برای نشان دادن خود و منحصر به فرد بودن به آن رو می‌آورند خالکوبی تا حد زیادی با سلامت افراد هم گره خورده است.

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی در مورد خطرات انجام خالکوبی بر روی سلامت می‌گوید: در خالکوبی سوزن مستقیم به پوست و عمق بافت فرو می‌رود که به راحتی می‌تواند ویروس یا میکروب را وارد بدن کند.

وی تأکید می‌کند که در صورت آلوده بودن سوزن‌ها و محیطی که خالکوبی درآن انجام می‌شود به راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت وجود دارد.

محمد رضوانی، پزشک متخصص پوست و مو هم در مورد اثرات سوء خالکوبی می‌گوید: پوسته پوسته شدن، سفت شدن پوست، خارش و تورم از عوارض خالکوبی است و معمولاً به راحتی نمی‌توان جای خالکوبی را در ضورتی که فرد پشیمان شود پاک کرد.

احتمال ایجاد زگیل یا تبخال نکته دیگری است که این متخصص پوست‌و مو به آن اشاره می‌کند.

اما در این بین برخی پس از مدت کوتاهی از انجام خالکوبی به دلیل تغییر شرایط زندگی مانند ازدواج، شرایط فرهنگی و حتی دلزدگی از انجام خالکوبی پشیمان می شوند ولی این نقش‌های فریبنده به راحتی از بدن محو نمی‌شوند.

حامد باطنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در مورد راهکارهای از بین بردن جای خالکوبی می‌گوید: از آنجایی که ماده رنگ‌بری برای این خالکوبی در کشور موجود نیست. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته به نوع خالکوبی و عمق آن سعی می‌کنند تا جای خالکوبی را محو کنند.

وی تأکید می‌کند: گاهی لیزر هم جواب نمی‌دهد و حتی ممکن است نیاز به مداخلات پیشرفته‌تر مانند جراحی پلاستیک و تغییر بافت پوست شود و پیوندهای پوستی هزینه زیادی را در پی دارد.

حالا یک سالی می‌شود که سیاوش تمام بدنش را خالکوبی کرده اما دلش را زده! می‌گویند فقط با لیزر کمرنگ‌تر می‌شود. پیوند پوست و جراحی پلاستیک هم بالای ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد اما این جوان ۱۹ساله پولش به این چیزها کفاف نمی‌دهد. حالا او مانده و عقاب‌های که پشتش در حال پروازند.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 62 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

پای راست شما احمق است، باور نمی‌کنید؟ (امتحان کنید)
در حالی که پشت میز کارتان نشسته اید پای راستتان را از زمین بالا ببرید و در جهت عقربه های ساعت بصورت دایره ای بچرخانید
همزمان با این عمل با دست راست خود عدد 6 (عدد شش فارسی) را در هوا بنویسید.
مشاهده خواهید کرد که پایتان نیز جهت حرکت خود را تغییر می‌دهد!
امتحان کنید
دیدید گفتم. کاری از دستتان بر نمی‌آید. پای راستتان احمق است!
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 24 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

اخراج شدن 17 بازیکن یک مسابقه فوتبال توسط داور!!
به گزارش ایران ناز در یکی از مسابقه های فوتبال در لیگ فوتبال اروگوئه بین تیم‌های واندررز و یوونتود برگزار شد، داور مسابقه به 17 بازیکن کارت قرمز نشان داد و آنها را از زمین اخراج کرد.

این دیدار در پایان 90 دقیقه با نتیجه تساوی 3 بر 3 به پایان رسید اما داور پس از اینکه یکی از بازیکنان را در حین انجام بازی با کارت قرمز جریمه کرد، پس از بازی به دلیل درگیری بازیکنان مجبور شد 16 کارت قرمز دیگر به بازیکنان هر دو تیم نشان دهد.

بر پایه گزارش ایندیپندنت، درگیری از زمانی آغاز شد که بازیکنان واندررز معتقد بودند داور می بایست در لحظات پایانی دیدار خطای بر روی گاستون رودریگز را پنالتی اعلام میکرد.

بازیکنان دو تیم در پایان دیدار با مشت و لگد به جان هم افتادند و داور دیدار، "لئودان گونزالز"، از هر تیم 8 بازیکن را با کارت قرمز جریمه کرد. درگیری به سکوهای ورزشگاه "پارکه ویه‎را" در مونته ویدئو کشید و سر یک هوادار به دلیل اصابت سنگ شکافت.

طبق قوانین داوری، هیچ تیمی نمیتواند در جریان بازی بیش از چهار بازیکن اخراجی داشته باشد.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 89 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

انتخاب خوش هیکل ترین زن هالیوود!
در آخرین روزها سال میلادی یک نظرسنجی برگزار شد و طی آن از هزاران زن خواسته شد که خوش هیکل‌ترین زن هالیوودی را انتخاب نمایند.

در این نظر سنجی که دختران 18سال به بالا در آن شرکت کرده بودند، هالی بری و کیت وینسلت توانستند بیشترین رای را برای خود کسب نمایند.
 
انتخاب خوش هیکل ترین زن هالیوود!
 
انتخاب خوش هیکل ترین زن هالیوود!

انتخاب خوش هیکل ترین زن هالیوود!
از دیگران ستارگانی که بیشترین آراء را کسب کرده بودند می‌توان به مگان فاکس اشاره کرد. البته ویکتوریا بکهام هم طرفداران زیادی داشت و توانست در بین این ستارگان جایی برای خود کسب کند.
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 277 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

دخترانی که با مریم مقدس در ارتباط بودند!!
واقعه از آنجا آغاز مى‏شود كه سه كودك روستائى، در اطراف دهكده چشم بر حقیقتى مى‏گشایند كه بعد از آن ریشه عقیده مردم آن منطقه مى‏شود. جیكا 7 ساله فرانسیكو 9 ساله و لوسیا 10 ساله. شاهد اصلى این واقعه، لوسیا است، و واقعه از زبان این سه كودك اینچنین نقل شده است.
 
در سال 1916 میلادى، یك سال قبل از دیدار با بانوى درخشنده، فرشته‏اى بر ما ظاهر شد، و 3 بار این گفته را تكرار كرد: من فرشته صلح هستم، خدایا من ایمان دارم، و باور دارم و عشق مى‏ورزم بتو، و من طلب استغفار مى‏كنم از آنان كه باور ندارند، و عشق نمى‏ورزند، و ایمان ندارند.
 
دخترانی که با مریم مقدس در ارتباط بودند!!
 
فرشته 2 بار دیگر در تابستان و پائیز بر آنها ظاهر شد، و هر بار یك چیز را از آنان خواهش كرد: قربانى بدهند و استغفار كنند براى گناهكاران، و دعا كنند براى متحول شدن آنها، این 3 برخورد بود كه بچه‏ها را براى دیدن بانوى صاحب تسبیح آماده كرد. در سال 1917 میلادى بچه‏ها 2 بار نور درخشنده‏اى را دیدند، و سپس بر بالاى درخت بلوط نور عظیمى ظاهر شد، بانوئى درخشنده‏تر از خورشید، بنام مریم مقدس .
 
او فرمود : نمى‏خواهم شما را بترسانم، بچه‏ها گفتند شما كیستید؟ فرمود من مریم باکره هستم گفتند شما از كجا آمده‏اید؟ فرمود من از بهشت آمده‏ام گفتند از ما چه مى‏خواهید؟ فرمود من آمده‏ام از شما بخواهم باز اینجا بیائید، بعد به شما خواهم گفت كه از شما چه مى‏خواهم. بانوى صاحب تسبیح بعد از آن هر ماه ظاهر شد، از ماه مى تا4 اكتبر، در آخرین و ششمین دیدار او، معجزه بزرگى را در مقابل دیدگان 70000 نفر جمعیتى كه گرد آمده بودند، نمایان ساخت.
 
در برابر دیدگان منتظر جمعیت، باران بطور ناگهانى ایستاد، و ناگهان خورشید به لرزش درآمد، و ایستاد، و دوباره چرخید و ایستاد، بطورى كه مردم احساس كردند هر لحظه مى‏رود كه خورشید بر آنان فرود آید، پس از این واقعه خورشید به جاى اول خود بازگشت، و به همان درخشش معمول و زیباى خود ادامه داد.
 
اولین عكس از این واقعه، در روزنامه لیبون در 5 اكتبر همان سال منتشر شد، خبر همین واقعه هم بود كه چشم جستجو گر خیل مشتاقان را متوجه مدعاى سه بچه روستائى كرد، و هم اكنون دیگر هر آنچه كه مى‏گفتند، مورد قبول افرادى بود كه به چشم خویش نخستین كرامت حضرت مریم را دیده بودند. لوسیا وارد زندگى مذهبى شد و راهبه شد ، و زنده ماند زیرا كه عهد كرده بود با بانو كه در ترویج عبودیت و مسیحیت تلاش كند، و زنده بماند، فرانسیسكو و جسیكا، در 3 و 4 سال بعد، در اثر بیمارى ریوى از بین رفتند. لوسیا، هم صدا را شنید و هم سخن گفت و هم بانو را دید، جسیكا هم بانو را دید و هم صدایش را شنید، و فرانسیسكو فقط بانو را دید.
 
حقانیت بچه‏ها را ابتدا پدر و مادر آنها باور مى‏كردند، چرا كه مى‏گفتند: آنها در زندگى هرگز دروغ نگفته‏اند. در هر حال، نه تنها مرگ دو كودك كوچك از حق اعتقاد آنان نكاست، بلكه چون بانوى درخشنده به 2 كودك قول داده بود كه آندو را به بهشت ببرد، اعتقاد آنها را نسبت به عمق مسئله افزود، این كودكان در چشم مردم كودكانى مقدس و مذهبى شده‏اند. در سال 1919 عبادتگاهى در دهكده فاطمیا ساخته شد، و 3 سال بعد توسط افراد متعصب منفجر شد، ولى بعد از مدتى دوباره برپاگشت.
 
در سال 1928 اولین سنگ ساختمان اصلى بنا نهاده شد، در سال 1930 استعف لیبریا اجازه برگذارى آئین پاك فاطیما را صادر كرد، اجازه كلیسا در سال 1932 براى برگزارى مراسم عبادت بانوى ما مریم مقدس بود، كه سرانجام در سال 1353 به این زیارتگاه پشتوانه‏اى رسمى داد، اگرچه این همه فقط در جهان سیاست مى‏گذشت، ولى قلوب مردم از همان روز وقوع واقعه خورشید، دهكده فاطیما محلى براى زیارت قلوب مردم شد.
 
هر ساله در 13 ماه مى، دوستداران فاطیما از تمامى نقاط پرتغال، و كشورهاى اطراف براى زیارت و نیز دعا و توبه، و طلب شفا و تزكیه روح به این منطقه مى‏آیند، رخسار معنوى این سفر، رخسارى بس شگفت آور است، شهر بانوى صاحب تسبیح، آنجا كه آنچنان اثرى عمیق در قلوب زائران قرار داده، كه هر ساله آنها را به آنجا مى‏كشاند، آنجا مردم از حضرت مریم شفا مى‏گیرند، از او طلب شفاعت مى‏كنند، و خود را مدیون دعاى مستجاب بزرگ بانوى درخشنده مى‏دانند.
 
دخترانی که با مریم مقدس در ارتباط بودند!!
 
هیچكس نمى‏تواند كرامت جارى در بستر این واقعه تاریخى را كتمان سازد، كه موج روز افزون جمعیت مشتاق زیارت شهر فاطیما موجى نیست كه بتوان در برابر عظمت پرشگفتى آن، با كتمان و پرده پوشى بر خاست ، شهر فاطیما در پشت این اعتقاد هاست كه چهره‏اى از توسل و اكرام بین پیدا كرده است، هر كسى با آئین مرسوم خاص خود از فاطیما تجلیل مى‏كند، نذر شمعها، با پاى پیاده به زیارت آمدن‏ها، به پا داشتن مراسم دعا، برگزار كردن مراسم عشای ربانی همه و همه جلوه‏اى از توسل قلبى مردم به حضرت مریم است، در این بین گفتن تسبیح مسیحی از همه بیشتر رواج دارد، كه در آخرین دیدار مریم مقدس از مردم خواسته است كه هر روز به این تسبیحات ادامه دهند.
 
این تسبیحات به زبانهاى مختلف است، و از مهمترین ادعیه در مراسم پاك بانوى شهر فاطیما است. زوار مى‏آیند تا مجسمه سفید را به یاد حضرت مریم ببینند، همه برگرد مجسمه براى درخواست و تشكر بسیج مى‏شوند، برخى التماس دعا دارند، و برخى طلب شفاعت و بازگشت ایمان به قلبهاى آنان.
 
آنان در انتظار طلوع خورشید عدالت از فاطیما طلب عوض شدن زندگیشان را مى‏نمایند، معمولا اتفاق نمى‏افتد كسى دست خالى از شهر فاطیما برگردد. در سمت چپ عبادتگاه، بیماران براى طلب شفا یا طلب قدرت تحمل بیمارى، شب را به انتظار صبح، در حال شب زنده داری به سر مى‏برند، هیچ زبانى یاراى بیان آن جاذبه عمیق را ندارد كه میان این مردم و توسل به این بانو ره گشوده است این همه صبر و شكیب در محیا شدن براى بزرگداشت خاطره دیدار این مریم مقدس .
 
آنان براى مریم مقدس نذر مى‏كنند، و كلیومترها راه را با پاى پیاده و زانوانى زخمى مى‏پیمایند، تا به او برسند و بار سنگین دردهاى خویش را در جهان تشنه معرفت، به حقیقتى بسپارند كه در نظر آنان سمبل نجات و پاكى و رستگارى است، كه اگر این نیست چیست این موج جمعیت و تبلور احساس این مردم هر آنچه از مذهب مى‏شناسند، در حد وسع و فهم و توان خود، به پاى حضرت مریم مى‏ریزند، آنان به تصورات خود از قداست مریم در آئینى پاك و روحانى جسمیت مى‏بخشد.
 
موج حضور مردم هر ساله در این مراسم افزایش مى‏یابد، و آنان كه مى‏بینند و آنان كه نمى‏فهمند و حقیقت حضور حضرت مریم را در این شهر مقدس حس مى‏كنند، آنان را كه ندیده‏اند، و آنها را كه نمى‏فهمند، و آنان را كه تشنه حقیقت حضورهاى نورانى در جامعه‏اى بى ولایتند، به سمت ولایت مریمی خواندند. محل یكى از این دیدارها در كنار چاه خانه پدر لوسیا است كه در آنجا آنها با حضرت مریم آشنا شدند. اشاره است، به دیدارهائى كه در سال 1917 سه نوجوان دهكده، داشته‏اند و در اول داستان، مورد اشاره قرار گرفت در 13 مى1967 پاپ ژان پل ششم در پنجاهمین سالگرد آئین فاطیما شركت كرد.
 
در 13مى1982 پاپ ژان پل دوم براى تشكر از حفظ جان خود به زیارت شهر فاطیما آمد زوار در آخرین مرحله آئین فاطیما، در هنگام خداحافظ اى بانوى پاك ما).
♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 37 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

قلعه سِب یکی از زیباترین و سالم ترین قلعه های ایران است که در شهرستان سراوان و روستای سِب قرار دارد. این قلعه را اگرچه سیب و سیب سوران هم می نامند اما محلی ها می گویند سِب به معنی محل چشمه ساران فراوان است.
 
قلعه سب زیباترین و سالم‌ترین قلعه ای است که از دوران اسلامی سیستان و بلوچستان مانده‌است. در این قلعه تا سال 1344 طوایف بارکزایی و میرمرادزهی ساکن بودند و سپس متروکه شد. قلعه سِب در دو طبقه ساخته شده بود و دیوار آن بیش از 30 متر ارتفاع و حدود 7 متر عرض دارد. قسمت شاه نشین با ارتفاع بیشتری، در بالای قلعه قرار گرفته و گفته می‌شود در حصار آن 14 برج و در ارگ آن 4 برج وجود داشته و در زمان جنگ از بین رفته است.

 وجود درز انبساط در ساختمان اصلی قلعه و دسترسی به آب چاه در طبقه فوقانی و وجود لوله‌های سفالی هدایت‌کننده آب و مصالح به کار رفته در آن از قبیل خشت و کاه‌گل و چوب درخت خرما و درهای منبت‌کاری و شاه نشین از مشخصات ویژه این مجموعه است.

 قلعه های ایران,قلعه سِب,تصاویر قلعه سِب

 حصار قلعه سِب با سه متر ارتفاع 48 متر در 74 متر مربع به شکل مستطیل دور تا دور قلعه را فراگرفته است. ورود به قلعه تنها از طریق پلکان جنوب شرقی آن امکان پذیر است.

قلعه سب روی صفه ای سنگی و صخره طبیعی کم ارتفاع با خشت و گل در قرن دوازدهم هجری قمری ساخته شد و در پایان قرن سیزدهم آخرین تغییرات اساسی در آن صورت گرفت. ساختمان قلعه مجموعه ای از حصار و بنای اصلی است که با 23 متر ارتفاع در روستای «سیب» 25کیلومتری جنوب غرب سراوان قرار دارد.


بنای اصلی قلعه در قاعده، به صورت مستطیل 36 متر* 25متر، در دو طبقه ساخته شده‌است. به گونه یی که هرچه بر ارتفاع آن افزوده می‌شود از حجم آن کم می‌شود و در ظاهر به شکل «مصطبه هرم» درمی آید که موجب ایستایی بیشتر بنا و جلوگیری از رانش دیوارهای قطور و مرتفع آن می‌شود. معماران چیره دست محلی با بهره گیری از تجربه خود، برای احداث قلعه سب تخم گیاهی به نام «توتری» را با گل مخلوط می‌کردند و ملاطی چسبناک می‌ساختند که وقتی خشک شد، شدیدترین رگبارها و باران‌های فصلی بلوچستان نیز توانایی شستن آن را ندارد و به همین دلیل قلعه پایدار ماندهاست.

قلعه سب در مجموع 10 اتاق کوچک و بزرگ دارد که در اطراف حیاط مرکزی جای گرفته‌اند و برای دسترسی به فضاهای حاکم نشین و تابستانی، راه پله یی، مخفی، کم عرض، با شیب زیاد وجود دارد. قلعه سب بعد از زمان صفویه بویژه در عصر افشاریه محل سکونت حاکمین بوده‌است.

کل بنایی که اکنون مشاهده می‌شود به یک باره بنا نشده ‌است و هر حاکمی در دوران فرمان روایی خود قسمتی به آن افزوده و در آن زندگی می کرده است.

 قلعه های ایران,قلعه سِب,تصاویر قلعه سِب

 طبقه دوم این بنا که به بلندترین بنای خشتی ایران معروف است، مجموعا 6 اتاق دارد که مساحت آن‌ها با هم بر حسب کاربرد بسیار متفاوت است.

اولین اتاق، در واقع سالنی است که در قسمت غربی، توسط "میرمحمود خان" ساخته شده که بعدها به عنوان اتاق جلسات خصوصی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. در اغلب اتاق‌ها تاقچه‌هایی (به اصطلاح بلوچی "دریگ") ایجاد شده و به عنوان گاوصندوق از آن‌ها بهره می‌گرفته‌اند.

جالب این که در قسمت جنوب شرقی اتاق چنین تاقچه‌ای ایجاد شده اما داخل دیوار پله می‌خورد و یکی دو متر بالاتر به یک شکاف دیگر منتهی می‌شود که گویا هنگام جلسات، یک نفر به عنوان جاسوس به صورت مخفیانه در آن قرار می‌گرفته تا از سوء قصد به شاه در جلسات و دیگر موارد مشابه جلوگیری کند و نظارت بهتر داشته باشد.

اتاق دوم توسط "میر یوسف خان" در قسمت شمال شرقی ساخته شده و در کنار آن اتاقی دیگر توسط "محمد عمر خان" در جنوب آن بنا شده که راه تونل مانند جهت صعود به طبقهء دوم به گونه‌ای مخفی در آن تعبیه شده‌است که از لحاظ امنیتی در هنگام جنگ اهمیت فراون دارد و می‌توان گفت حتی کسانی که یکی-دو بار داخل قلعه رفته باشند، نیز برای پیدا کردن راه پله دچار مشکل می‌شوند!

 

قلعه های ایران,قلعه سِب,تصاویر قلعه سِب

 در قسمت شمالی، یک اتاق طویل وجود دارد که به عنوان آشپزخانه کاربرد داشته و در سمت راست و انتهای آشپزخانه یک راه رو وجود دارد که به یک دست شویی سنتی منتهی می‌شود که مخصوص بانوان بوده‌است و جالب اینکه در قسمت مقابل آن یعنی جنوب غربی، راهی باریک و طویل وجود دارد که نهایتا به یک دست شویی مردانه می‌رسد. زایده‌ای که از نمای جنوب شرقی قلعه رۆیت می‌شود، دیوار بلند دست شویی می‌باشد. جالب توجه‌است که زیباترین نمای قلعه از جنوب شرقی آن قابل مشاهده‌است. سمت چپ کنار آشپزخانه اتاق کوچکی که انبار مواد غذایی و خرما بوده، و کنار آن هم یک تنور("ترون") وجود دارد.

این بنا از خشت خام ساخته شده و ملاطی که در آن استفاده شده با تخم گیاه "توتری" که بسیار ریز است و خاصیت چسبندگی فوق العاده‌ای دارد و احتمالا از کوه‌های اطراف آورده می‌شده، مخلوط شده که به استحکام و پایداری آن در برابر باران‌های تابستانی شدید منطقه و حتی زمین لرزه‌هایی که اتفاق افتاده، کمک کرده است.

البته نقش دیوارهای قطور یک متری و چوب تنهء بسیار محکم نخل که برای سقف استفاده شده را جهت استحکام آن نمی‌توان نادیده گرفت.

قلعه سِب در سال 1375 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگریدر فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 58 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

 در این روزها که به آغاز سال نوی مسیحی ها نزدیک می شویم، جالب دانستیم در مورد کلیساهای شهر ایران تحقیق کنیم و بدانیم در هر شهر یا استانی کدام کلیساها جنبه گردشگری دارند و می توان از آنها بازدید کرد.

بدون شک همه می دانیم، کلیسا محل عبادت مسیحیان است. مورخان، تاریخ آغاز مسیحیت در ایران را به دوره اشکانیان و قرن اول میلادی نسبت می دهند. موافقت پادشاهان اشکانی با آزادی دین و عقیده مردم سرزمین های تحت حاکمیت، باعث شد تا تعدادی زیادی از مسیحیان و مبلغان مسیحی که مورد آزار و اذیت امپراطوری روم قرار می گرفتند وارد خاک ایران شوند و در این کشور در امنیت کامل به تبلیغ و انجام مراسم مذهبی خود بپردازند.

مسلما مسیحیان برای انجام فعالیت های مذهبی خود نیاز به مکان های مذهبی چون کلیسا داشتند و همین احساس نیاز باعث احداث کلیسا در نقاط مختلف ایران شد. ساخت کلیسا در ایران بیشتر مربوط به سده هشتم هجری قمری و در زمان حکومت شاه عباس اول است. ساختار کلیساهای ایران ترکیبی از معماری ایرانی و غیر ایرانی است.

 کلیسای سورت گاراپت، آبادان
کلیسای سورت گاراپت آبادان در سال ۱۳۱۹ ساخته شده است. این کلیسا در زمان جنگ آسیب دید اما توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد. در حال حاضر به خاطر اندک بودن مسیحیان در آبادان مراسمی در این کلیسا برگزار نمی شود اما به خاطر مجاورت با مدرسه ادب آبادان، همچنان پابرجاست. کلیسای ارامنه گریگوری آبادان  بزرگترین تالار اجتماعات ارامنه مقیم آبادان محسوب می گردیده است . این کلیسا اولین کلیسای ارامنهء آبادان در عصر حاضر محسوب نمی گردد ، بلکه پیش از احداث این کلیسا در آبادان دو کلیسای دیگر نیز وجود داشته اند : کلیسای کریستوفر ، در منطقهء بریم آبادان که در سال 1928 میلادی (1306 هجری شمسی) احداث گردید و متعلق به مسیحیان پروتستان آبادان بوده است و دیگر کلیسای آبادان که در سال 1951 میلادی (1329 هجری شمسی) تاسیس گردید ، کلیسای آشوری بوده که در نزدیکی فلکهء الفی جای داشته و مورد استفادهء مسیحیان آشوری آبادان قرار می گرفته ، که امروزه دیگر از آن دو کلیسای قدیمی اثری بر جای نمانده است .

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 کلیسای سورت گاراپت، آبادان کلیسای سورت گاراپت آبادان در سال ۱۳۱۹ ساخته شده است. این کلیسا در زمان جنگ آسیب دید اما توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد. در حال حاضر به خاطر اندک بودن مسیحیان در آبادان مراسمی در این کلیسا برگزار نمی شود اما به خاطر مجاورت با مدرسه ادب آبادان، همچنان پابرجاست. کلیسای ارامنه گریگوری آبادان بزرگترین تالار اجتماعات ارامنه مقیم آبادان محسوب می گردیده است . این کلیسا اولین کلیسای ارامنهء آبادان در عصر حاضر محسوب نمی گردد ، بلکه پیش از احداث این کلیسا در آبادان دو کلیسای دیگر نیز وجود داشته اند : کلیسای کریستوفر ، در منطقهء بریم آبادان که در سال 1928 میلادی (1306 هجری شمسی) احداث گردید و متعلق به مسیحیان پروتستان آبادان بوده است و دیگر کلیسای آبادان که در سال 1951 میلادی (1329 هجری شمسی) تاسیس گردید ، کلیسای آشوری بوده که در نزدیکی فلکهء الفی جای داشته و مورد استفادهء مسیحیان آشوری آبادان قرار می گرفته ، که امروزه دیگر از آن دو کلیسای قدیمی اثری بر جای نمانده است .

کلیسای سنت استپانوس - جلفا
کلیسای سنت استپانوس در نزدیکی رود ارس و در 26 کیلومتری غرب جلفا در محلی به نام قریه قزل وانگ (صومعه قرمز) واقع شده است. یکی از زیباترین و مشهورترین کلیساهای ارمنیان در جهانٰ، کلیسای استپانوس مقدس با ویژگی‌های معماری و تزیینی بسیار است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

  همه دیوارهای خارجی، بام، ساق گنبد، گنبد، ستون‌ها و برج‌ناقوس کلیسا را با سنگ‌های سفید و صورتی تراشیده شده ساخته‌اند. گنبد عظیم 16 ضلعی مرتفع کلیسا را روی 4 ستون سنگی قطور که با سنگ‌های تراشیده ساخته شده است، استوار کرده‌اند.

   کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

  کلیه بخش‌های داخلی کلیسا، اطراف پنجره‌ها، ساق گنبد، دیوارها و ستون‌ها با گل و بته و پرندگان نقاشی و تزیین شده‌اند. سرتاسر دیوارهای خارجی کلیسا پوشیده از حجاری‌ها، طاق‌نماها، نیم ستون‌ها و مقرنس‌‌کاری‌های بسیار زیباست که مجموعه را به صورت یکی از شاهکارهای بسیار نفیس معماری ایران زمین درآورده است. کلیسای سنت استپانوس در سال 2008 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کلیسای تاتائوس یا قره کلیسا - ماکو
کلیسای تاتاووس یا قره کلیسا از معتبرترین و پر نقش و نگارترین کلیساهای ارمنیان در ایران است که در جنوب ماکو و ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالداران در روستای قره کلیسا در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بنای این کلیسا توسط تعدادی از مسیحیان ارمنی در سال ۳۰۲ میلادی به منظور یادبود یکی از حواریون حضرت مسیح به نام تاتائوس ساخته شد.  تاتائوس نخستین کلیسایی است که توسط مبشرین مسیح در دنیا ساخته شده است. وجه تسمیه نام قره کلیسا به خاطر استفاده سنگ های سیاه در این بنا است.

  کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 قره در زبان ترکی به معنی سیاه است. کلیسای تاتائوس یا قره کلیسا دو گنبد بزرگ و کوچک هرمی شکل و ۱۲ ترک دارد. بخش قدیمی با سنگ های سیاه رنگ و بخش جدید آن با سنگ های سفید ساخته شده اند. در بخش خارجی کلیسای سیاه، طرح های زیبایی مانند گردونه خورشید و بقایای حجاری ها از بنای اولیه کلیسا دیده می شود و در بخش کلیسای سفید حجاری های از تصاویر انسانف نقوش گل و بوته و اشکال حیوانات وجود دارد. قره کلیسا در تاریخ 18 خرداد 1387 به عنوان نهمین اثر ملی ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.
 
کلیسای کانتور یا برج ناقوس - قزوین
کلیسای کانتور در قزوین واقع شده و کلیسای کوچکی است اما همانند دیگر کلیساها طرح چلیپایی دارد و محراب آن رو به شرق است.  این کلیسا در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط روس‌‌ها ساخته شده است. ورودی کلیسا در ضلع غربی آن قرار دارد و شامل فضای ورودی با سقف شیب‌دار و درب ورودی است. پس از ورودی، پیش فضای هال قرار دارد که بالای آن برج ناقوس کلیسا با ارتفاع حدود 11 متر به چشم می‌خورد.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 نمازخانه و محراب در هال قرار دارند و فضای محراب نیز به شکل نیم دایره است و سقف بالای آن نیز گنبدی است. این کلیسا، پلان چند ضلعی نامنظم، نمای آجری قرمز و آجر لعابدار دارد و در فرم های تزئینی هندسی معماری آن نوآوری دیده می شود. در محوطه این کلیسا دو مقبره قرار دارد که یکی متعلق به یک خلبان روسی است که بر اثر سقوط هواپیمایش در طول جنگ جهانی اول کشته شد و دیگری متعلق به یک مهندس راه‌سازی روسی است.

کلیسای مریم مقدس یا ننه مریم - ارومیه
کلیسای مریم مقدس در ارومیه واقع شده است و برخی از تاریخ شناسان این کلیسا را دومین کلیسای بزرگ جهان پس از کلیسای بیت‌لحم فلسطین می‌دانند. معماری این کلیسا با بقه کلیساها فرق دارد. در آن اثری از نیمکت و جایگاه اعتراف دیده نمی شود و هر آنچه هست، دالان‌هایی تودرتویی است که با سنگ و ملات درست شده‌اند.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

  محراب کلیسا اتاقکی گنبدی شکل و تو در تو است که فقط کشیش‌ها حق ورود به آن را دارند. روی پله و طاقچه کوچک جلوی محراب تصویر مسیح در حالت‌های مختلف و به شیوه‌های متفاوت به چشم می‌خورد.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 کلیسای ننه مریم صحن نسبتا بزرگی دارد که از سال 1342 شمسی برجی جدید نیز به عنوان سالن برگزاری مراسم رسمی به آن اضافه شده است. این کلیسا بیشتر به عنوان محلی برای دعا و نیایش و یک بنای تاریخی حفظ شده است. کلیسای ننه مریم، کلیسای شرق آشور هم نامیده می‌شود و از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

کلیسای مریم مقدس یا دزور دزور - ماکو
کلیسای مریم مقدس در استان آذربایجان‌غربی واقع شده و به نام کلیسای دزور دزور نیز معروف است و محل دقیق آن، ماکو و 12 کیلومتری شمال غرب قره کلیسا است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 این کلیسا با سنگ‌های تراشیده شده در حجم‌های مختلف ساخته شده است. نمای کلیسا بسیار ساده است و فقط اطراف پنجره‌ها و نورگیری‌ها با ستون‌های کاذبی که به قوسی جناغی منتهی می‌شوند تزیین شده است. سازندگان کلیسا، سنگ‌ها را طوری تراشیده بودند که هر دو سنگ به صورت چفت و بست به یکدیگر متصل شده‌اند. پلان کلیسای مریم مقدس هم از داخل و هم از خارج صلیبی شکل بوده و دارای گنبدی 16 ضلعی با 4 نورگیر است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 این کلیسا در سال 2008 میلادی به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

کلیسای وانک یا آمنا پرکیچ - اصفهان
کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان قرار دارد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌است. وانک در زبان ارمنی به معنی جامع است. کلیسا وانک به نام‌های سن سور و آمنا پرکیچ نیز نامیده می‌شود و در سال1605  میلادی در اراضی باغ زرشک احداث شد و پس از 50 سال توسعه یافت و به صورت امروز درآمد. این کلیسا دارای گنبدی عظیم و دیوارهای رفیع و طاق‌های بلند و زیباست. نمازخانه اصلی کلیسا که به شکل متوازی‌الاضلاع است شامل دو قسمت چهارگوش است که قسمت اول شبستان بنا و قسمت دوم که زیر گنبد خانه است، محل اجرای مراسم و سرودهای مذهبی است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 در گوشه حیات کلیسا برج ناقوس زیبا و بزرگی ساخته شده که بر 4 ستون سنگی استوار است. دور تا دور گنبد داستان خلقت آدم و حوا است که بوسیله نقاشان ارمنی ترسیم شده‌اند.

کلیسای سرکیس مقدس - تهران
کلیسای سرکیس مقدس در خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان نجات الهی تهران واقع شده است. این کلیسا با هزینه شخصی فردی خیر از ارامنه تهران بنام مارگار سرکیسیان به یاد همسرش و طرح مهندس اوژن آفتاندیلیانس در سال 1349 خورشیدی بنا شد.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 از این کلیسا با عنوان نماد مسیحیت در تهران نیز یاد می‌کنند. پلان بنا چه از داخل و چه از خارج شکل بازیلیک دارد. همچنین یک گنبد در بالای مرکز نمازخانه با نورگیرهای بزرگ و دو برج گنبدی برای ناقوسخانه کلیسا در قسمت غرب بنا و دو سمت ورودی اصلی کلیسا قرار دارند. بنای یادبود کشتار ارامنه به دست حکومت عثمانی در سال ۱۹۱۵ میلادی نیز در محوطه کلیسا قرار دارد.

کليساي قلب مقدس مسيح – کرمانشاه
اين کليسا در سال 1914 میلادی به دستور «اسقف يوحنانيان» در زميني به مساحت 280 متر مربع بنا و توسط ايشان تقدس شد. زير بناي اين کليسا با احتساب فضاي سرايداري، اتاق ها و ساير تاسيسات يک صد و شصت متر مربع است. مصالح به کار رفته در بنا، آجر و داراي مختصر تزيينات و آجرکاري است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 نماي خارجي ضلع غربي کليسا داراي سه طاق نما است. در طاق نماي مياني، ورودي کليسا قرار دارد و در طاق نماهاي طرفين دو پنجره ديده مي شود. اين در و پنجره ها با قالب هاي آجري که در بالا به قوسي زيبا ختم مي شوند، تزيين شده اند. تزيين نماي خارجي اضلاع شمالي و جنوبي کليسا نيز طاق نما و پنجره هاي قوس داراست. با اين تفاوت که در ضلع جنوبي پنجره ها مسدود شده و از آن ها به عنوان طاقچه استفاده مي کنند. نماي اصلي کليسا با سنتوري که در وسط يک نورگير به شکل صليب تعبيه شده، تزيين شده است. بام بنا شيرواني و سقف آن از داخل با چوب کار شده است.

کلیسای حضرت مریم - تهران
کلیسای حضرت مریم مربوط به دوره پهلوی است و در تهران، خیابان میرزا کوچک خان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۳۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 کلیسای حضرت مریم در سال ۱۳۲۴ (۱۹۴۵) با هزینه شخصی خیر بنام رومان عیسی یان بنا گردیده و معمار آن نیکلای مارکف بوده‌است. این بنا بین سال‌های ۱۳۲۴ تا ۱۳۴۹ دفتر اصلی و محل سکونت اسقف اعظم ارامنه بوده‌است که بعدها به کلیسای سرکیس مقدس انتقال یافت.

کلیسای مریم و هاکوپ یا یعقوب مقدس- اصفهان
مجموعه کلیسای مریم و هاکوپ مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، محله جلفا، خیابان نظر شرقی، میدان بزرگ واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۶۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 کلیسای هاکوپ، یا کلیسای یعقوب مقدس، قدیمی‌ترین کلیسای شهر اصفهان است. سال ساخت این کلیسا ۱۶۰۶ میلادی است. در سال ۱۶۱۳ میلادی در اطراف این کلیسا، ساختمان کلیسای مریم مقدس را ساخته‌اند و در حال حاضر کلیسای هاکوپ در داخل کلیسای مریم مقدس و در ضلع شمالی آن قرار دارد.

کلیسای مریم مقدس - تبریز
کلیسای مریم مقدس یکی از کلیساهای مسیحیان تبریز است. کلیسای مریم مقدس بزرگ ترین و قدیمی ترین کلیسای تبریز است و مراسم بزرگ ملی مذهبی مسیحیان در این کلیسا برگزار می‌شود. این کلیسا در محله دیک‌باشی میدان نماز، کوروش کبیر سابق تبریز قرار دارد.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 كليساي هُوانس مقدس- مراغه
اين كليسا يكي از كليساهاي ارامنه كاتوليك است و نام آن از اسم يكي از حواريون حضرت عيسي ( ع) به نام  يوحنا  كه ارامنه به آن هوانس مي گويند، گرفته شده است. اين كليسا روي تپه اي و در 40 كيلومتري شمال غربي تبريز قرار دارد. هرچند قدمت بناي اين كليسا را به قرون پنج و شش ميلادي نسبت داده اند ولي بناي اصلي بارها بر اثر ويراني تجديد بنا شده است.

قدمت بناي فعلي كه توسط معماران روسي و فرانسوي ساخته شده است، به سال 1840 ميلادي مي رسد. كليساي هوانس در اثر زلزله ي 1936 ميلادي آسيب جدي ديد و بعد از آن درها و پنجره هاي بنا به تاراج رفت .

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 بنا به صورت مستطيل در ابعاد 18.5 × 6.5 متر، با نماي آجري ساخته شده و شامل سه قسمت ورودي، تالار مركزي و محراب است . ايوان آجري بنا به وسيله ي دو راه پله به برج ناقوس كليسا كه به صورت ستاره اي 16 ضلعي است و 12 متر ارتفاع دارد، راه مي يابد. پوشش طاق مركزي به صورت استوانه اي و گنبد مخروطي است. محراب نيز در قسمت شرقي با گنبدي كوچك تر قرار دارد .

كليساي سنندج
اين بنا در ضلع غربي خيابان نمكي و در محله قديمي آقازمان كه محله اي مسيحي نشين است قرار دارد. اواخر صفويه در زمان حكومت شاه عباس دوم، هنگامي كه ارامنه توسط دولت عثماني به ايران تبعيد شدند، گروهي از آنها در شهر سنندج ساكن و احتمالا درهمان زمان به ساخت كليسا اقدام کردند.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

 شيوه ساخت و نوع معماري كليساي سنندج تحت تأثير معماري سبك اصفهاني است و تلفيقي از نماسازي سبك بومي مانند طاق نما و ستون نماي آجري در آن به كار رفته كه به فرم مشعل در بخش فوقاني به صورت سه تركي آجر كاري شده است. خطوط عمودي در نماي بيروني ساختمان تاكيد بر ارتفاع كليسا است.

در گل دسته ناقوس كليسا كاشي ها و گره چيني قابل ملاحظه است. حجاري سنگ هاي سر در ورودي كه داراي نقش گل لوتوس و ترنج است، كار استادان سنندجي است. اين كليسا داراي قناتي فعال است و آب‌نماي زيبايي نيز در داخل حياط آن در ضلع جنوبي ديده مي شود.

كليساي حضرت شمعون غيور
كليساي حضرت شمعون غيور در خيابان زند، كوچه نوبهار واقع است. شمعون غيور حواري دهم بود و طبق يك روايت قديمي در ايران كشته شد. اين كليساي مسيحي، يكي از زيباترين كليساهاي كشور با رعايت جزئيات معماري ايراني است. سقف نمازگاه، طاق ضربي آجري است و به جاي دريچه در همه جا پنجره هاي رنگارنگ با نقشه هاي مهندسي ريز و بسيار ظريف، به كار رفته است.

 کلیساهای ایران,اسامی کلیساهای ایران

چنين در و پنجره هايي در خانه هاي قديمي شيراز مشاهده مي شود. ساخت اين كليسا در سال 1317  پايان يافت. باني و نخستين كشيش اين كليسا «رالف نارمن شارپ» دانشمند و خاورشناس شهير انگليسي است.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 33 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

کمپ زدن در برف,کمپ زدن,آموزش کمپ زدن

در شرایطی که هوا به سرعت عوض می شود و درجه حرارت هم نزدیک صفر و برف هم کم است ونیز در برنامه های کوتاه مدت و یا شرایطی که باید کمپ را سریع برپا کرد، مطمئناً چادر بهترین وسیله است. در وسط روز و زمانی که خورشید در پشت ابرها پنهان است، حرارت درون چادر می تواند 22تا 28درجه گرمتر از هوای بیرون باشد.

کمپ زدن در برف
تحت این شرایط می توان لباس و کیسه خواب خیس را خشک کرد. پناهگاه هایی که از برف درست می شوند، مثل غار برفی و ایگلو جهت برپا شدن به زمان بیشتر و مهارت و تلاش احتیاج دارند، اما از طرفی قوی تر، جادارتر و حتی در هوای خیلی سردهم گرم هستند.

 

برپایی چادر در زمستان: محل برپایی چادر را به دور از نقاط خطرناکی مانند شکاف یخی، مسیر بهمن و یا نقاب ها انتخاب کنید. شکل وزش باد را در منطقه بررسی کنید اگر برف مانند سنگ سخت است و یا در سطح زمین شکل هایی از برف درست شده است، به معنی بادخیز بودن منطقه است.

اما اگر منطقه حاوی برف پودری یا شل است به منزله آن است که منطقه از باد در امان است و یا برف های جمع شده توسط باد به آنجا آورده شده اند.یک منطقه گود در برف پودری، می تواند پناهگاه خوبی از دست باد باشد ولی شاید مجبور باشید که برف روی چادر را مرتباً پاک نمایید.محل انتخابی حتی المقدور مسطح باشد.

منطقه ای که چادر روی آن قرار خواهد گرفت را کاملا برف کوبی کنید تا سطح منطقه بتواند وزن چادر و متعلقات را تحمل کند و بتوانید بندهای چادر را در برف بکوبید. صاف کردن و مسطح ساختن محوطه زیر چادر از لیزخوردن افراد در طول شب جلوگیری می کند و بدین وسیله از نقاط برجسته و قلنبه سطح زمین خلاص می شوید. اهمیت این نکته زمانی است که تصمیم داشته باشید چند شبی را در آن محل بسر ببرید. چراکه برف زیر چادر بعد از شب اول مانند سنگ سفت می شود و هر برجستگی در سطح آن به صورت یخ زده در می آید.

یک بیل با صفحه ای چهار گوش برای تسطیح محل چادر وسیله خوبی است. کوبیدن برف منطقه با «کفش های برف » باعث فشرده شدن سطح برف می شود. اسکی نیز وسیله خوبی برای صاف کردن است. اگر سطح زیر چادر کمی شیب دار است، طوری بخوابید که سر شما در بالای شیب باشد.

بعد از برپا کردن چادر، حفره ای به عمق 30سانتی متر در جلوی چادر ایجاد کنید. افراد می توانند هنگام بستن یا باز کردن گتر و در آوردن کفش های خود، راحت در چادر بنشینند و پاهای خود را در این گودال قرار دهند.وسایل پخت و پز و اجاق آشپزی را هم در آن طرف این گودال قرار دهید.

در هوای توفانی این گودال محل خوبی برای برای محافظت چراغ از شر باد است و به کوهنوردان اجازه می دهد که هنگامی که در کیسه خواب خود هستند، کمی به جلو بخزند و آشپزی خود را انجام دهند. دالان رودی چادر را می توان روی این گودال برقرار کرد. اگر چادر در معرض باد است، دور آن دیوار هایی از برف ایجاد کنید.

این دیوار( که باید بین 1 تا 2متر باشد) را در هر نقطه ای در پیرامون چادر می توانید درست کنید تا جلوی برخورد باد به چادر را بگیرد. هرچه قدر دیوار بلندتر باشد باید آن را دورتر از چادر درست کرد. مثلاً یک دیوار یک متری باید یک متر هم از چادر فاصله داشته باشد. این کار به این دلیل صورت می گیرد که باد در قسمت پناهگاه دیوار، برف زیادی را انبار خواهد کرد و این منطقه خیلی سریع پرخواهد شد. ساده ترین و سریع ترین راه برپا کردن دیوار، کندن بلوک های برفی با استفاده از اره برفی و یا قسمت نوک بیل و قرار دادن آنها روی هم هست.

در زمان توفان باید هر چند وقتی سقف چادر را از برف پاک کرد. در اغلب توفان ها مسئله مهم برفی که از آسمان می بارد نیست، بلکه برفی است که توسط باد آورده می شود. در قسمت پناهگاه دیوار و چادر، باد برف زیادی را جمع خواهد کرد.در چادری که حتی تا نیمه در برف فرورفته است، خطر خفگی وجود دارد، مخصوصا که درون آن پخت و پز هم در جریان باشد.

علاوه بر این، جمع شدن برف زیاد روی چادر می تواند باعث شکسته شدن تیرک ها و یا فروریختن کل چادر بشود. بطور منظم سعی کنید که برف جمع شده روی دیوارهای چادر را بتکانید و با بیل برف هایی که در قسمت تماس پوش دوم با برف هستند را پاک کنید تا هوا بتواند بین پوش بیرونی و چادر در جریان باشد. دقت کنید که به هنگام برف روبی، با صفحه بیل خود چادر را پاره نکنید. وزن زیاد برف می تواند باعث پاره شدن پوش نایلونی چادر شود.

در توفان های قوی و دراز مدت، چادر می تواند در برف جمع شده به دور آن گم شود. شاید هم مجبور شوید که چادر را از محل فعلی آن به روی سطح برف های جدید منتقل کنید.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 32 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

چه ثروتمند و متمول باشید و چه ساده و معمولی، برای خانه تان مایل هستید که از المان‌های لوکس و تزئینی خاصی بهره‌ بگیرید. اما خرید آنها یک چیز است، به کار بردنشان یک چیز دیگر.

 

مهم نیست برای خرید یک کالای لوکس چقدر هزینه می‌کنید، مهم این است که اگر این کالا در جای اصلی خودش قرار نگیرد و به رنگ درستی انتخاب نشود، آنقدرها هم که توقعش را دارید، به چشم نمی‌آید.

مهندسان طراح، آرشیتکت‌ها و طراحان سرشناس دکوراسیون، نظرات خود را روی هم گذاشته‌اند و به 10 راه حل برتر در این زمینه رسیده‌اند.

10 راهی که به شما می‌گویند چگونه از لوازم لوکس منزل خود بهره بهتر و بیشتری ببرید.

1 – سوغاتی‌های خاص کشورها و فرهنگ‌های مختلف را به دیوار نصب کنید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


یک مجسمه ساده گچی، یک تابلو و حتی یک ظرف غذاخوری ساده که در یک اقلیم دیگر تولید شده، جلوه‌ای استثنایی به خانه‌اتان می‌بخشد.

2 – دست از اندازه‌های بزرگ بردارید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


هیچ قانونی وجود ندارد که المان‌های طلایی، نقره‌ای و یا کریستالی باید بزرگ باشند تا بهتر دیده شوند. زیبایی بهترین روش برای به چشم آمدن و در ذهن ماندن است.

3 – از اید‌ه‌های فروشگاه‌ها استفاده کنید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


مطمئن باشید، بیش از شما این فروشگاه‌داران هستند که به بحث دیده شدن اهمیت می‌دهند. به مغازه‌هایشان سری بزنید تا ببینید از چه ترفندهایی استفاده می‌کنند.

4 – مثل یک ریختگر باشید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


وسایل باید آنطوری باشند که به خانه بیایند. حال شما آنقدر پولش را دارید که آنها را سفارش می‌دهید، یا آنقدر حوصله‌ دارید که می‌گردید و پیدایشان می‌کنید یا اینکه اصلاً شغلتان ریخته‌گری است و آن را می‌سازید.


5 – آشپزخانه‌ای یک‌دست داشته باشید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


تم آشپزخانه‌اتان را از اول تا آخر حفظ کنید. یا کاملاً لوکس و یا هیچ. سعی کنید از لوکس‌های تکه تکه استفاده نکنید. پارکت‌های بزرگ به سرامیک‌های کوچک نمی‌آیند. کریستال به چوب راش نمی‌آید.

6 – لوکس‌های کوچک را در جاهای کوچک بگذارید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


جای یک قندان تجملی روی یک طبقه نیست. جای شمعدانی که بابتش پول زیادی دادید،‌ رو شومینه و روی میز نهارخوری است. آن را از ترس اینکه بشکنند، دور از دسترس نگذارید.


7 – اتاق خواب مثل‌ هتل‌های 5 ستاره

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


برای اتاق خواب خود همان کاری را کنید که مدیریت هتل‌های لوکس انجام می‌دهند. تخت خواب و دیوارها‌ ساده باشند. فقط یکی دو المان لوکس در اتفاع پایین داشته باشید.

8 – دستشویی را فراموش نکنید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


اینجا دقیقاً همان‌جایی است که کمتر کسی تصورش را می‌کند که خاص باشد. یک قطعه یا کالای تجملی می‌تواند چشم بیننده را در هر حالی که هست، به خود بدوزد.


9 – از یک فناوری مدرن استفاده کنید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


هرچقدر هم که از لوازم سنتی و کلیشه‌ای لوکس استفاده کنید، باز هم جای خالی یک سیستم صوتی مدرن یا یک تلویزیون خوش آب و رنگ خالی به نظر می‌رسد.

10 – سری به خانه‌های دیگر کشورها بزنید

دکوراسیون خانه های لوکس, دکوراسیون خانه با لوازم لوکس


خیلی راحت از طریق اینترنت با خانه‌هایی که از دید کشورها و فرهنگ‌های مختلف لوکس تلقی می‌شود، آشنا شوید. المان‌های باورنکردنی پیدا می‌شود که حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید.

♥ ßίɴλɱ ♥ بازدید : 72 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

لبخند زدن ,لبخند زدن به دشمن,لبخندی طبیعی

گرچه لبخند زدن در ظاهر کار آسانی به نظر می‌‌رسد اما گاهی وقت‌ها هم تبدیل به کار سختی می‌‌شود. مانند زمانی که خشمگین یا ناراحت هستیم، خیلی خسته‌ایم، در مقابل کسی قرار گرفته‌ایم که او را مخالف یا دشمن خود می‌‌دانیم، زمانی که بیماریم یا درد و رنج جسمانی یا روانی داریم و همچنین زمانی که خیلی افسرده‌ایم. اما چند روز قبل بخشی از داستان زندگی آنتوان سنت اگزوپری یعنی نویسنده‌ی کتاب شازده کوچولو را می‌‌خواندم که به من نشان داد حتی می‌‌توانیم با لبخند زدن به دشمن، زندگی‌مان را تغییر بدهیم!

اگزوپری یک خلبان جنگی بود که با نازی‌ها می‌‌جنگید و سرانجام در یک سانحه هوایی کشته شد. در جریان جنگ یک‌بار نازی‌ها او را اسیر کردند و به زندان انداختند. اگزوپری که از روی رفتارهای خشونت‌آمیز نگهبان‌ها حدس زده بود که روز بعد اعدامش خواهند کرد می‌نویسد: «مطمئن بودم که مرا اعدام خواهند کرد به همین دلیل بشدت نگران بودم. جیب‌هایم را گشتم تا شاید سیگاری پیدا کنم که از زیر دست آنها که حسابی لباس‌هایم را گشته بودند در رفته باشد، بالاخره یک سیگار پیدا کردم و با دست‌های لرزان آن را به لبهایم گذاشتم ولی کبریت نداشتم. از میان نرده‌ها به زندانبانم نگاه کردم. او حتی نگاهی هم به من نینداخت درست مانند یک مجسمه آنجا ایستاده بود. فریاد زدم «هی رفیق کبریت داری؟» به من نگاه کرد شانه‌هایش را بالا انداخت و به طرفم آمد. نزدیک‌تر که آمد و کبریتش را روشن کرد بی‌اختیار نگاهش به نگاه من دوخته شد. لبخند زدم و نمی‌‌دانم چرا؟ شاید از شدت اضطراب، شاید به خاطر این که خیلی به او نزدیک بودم و نمی‌‌توانستم لبخند نزنم.

در هر حال لبخند زدم و انگار نوری فاصله بین دلهای ما را پر کرد می‌دانستم که او به هیچ ‌وجه چنین چیزی را نمی‌خواهد. ولی گرمای لبخند من از میله‌ها گذشت و به او رسید و روی لبهای او هم لبخند شکفت. نگهبان سیگارم را روشن کرد ولی نرفت و همانجا ایستاد مستقیم در چشمهایم نگاه کرد و لبخند زد من حالا با علم به اینکه او نه یک نگهبان زندان، که یک انسان است به او لبخند زدم نگاه او حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. پرسید: «بچه داری؟» با دست‌های لرزان کیف پولم را بیرون آوردم و عکس اعضای خانواده‌ام را به او نشان دادم و گفتم: «آره ایناهاش» او هم عکس بچه‌هایش را به من نشان داد و درباره نقشه‌ها و آرزوهایی که برای آنها داشت برایم صحبت کرد. اشک به چشمهایم هجوم آورد. گفتم که می‌‌ترسم دیگر هرگز خانواده‌ام را نبینم.. دیگر نبینم که بچه‌هایم چطور بزرگ می‌‌شوند. چشم‌های او هم پر از اشک شدند. ناگهان بی‌آنکه که حرفی بزند. قفل در سلول مرا باز کرد و مرا بیرون برد. بعد هم مرا بیرون زندان و جاده پشتی آن که به شهر منتهی می‌‌شد هدایت کرد نزدیک شهر که رسیدیم تنهایم گذاشت و برگشت بی آنکه کلمه‌ای حرف بزند. یک لبخند زندگی مرا نجات داد بله لبخند بدون برنامه‌ریزی، بدون حسابگری، لبخندی طبیعی، زیباترین پل ارتباطی آدم‌هاست ما لایه‌هایی را برای حفاظت از خود می‌‌سازیم.

لایه مدارج علمی‌‌ و مدارک دانشگاهی، لایه موقعیت شغلی و این‌که دوست داریم ما را آن گونه ببینند که نیستیم. زیر همه این لایه‌ها منِ حقیقی وی ارزشمند نهفته است. من ترسی ندارم از این‌که آن را روح بنامم من ایمان دارم که روح‌های انسان‌ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌‌کنند و این روح‌ها با یکدیگر هیچ خصومتی ندارد. متاسفانه روح ما در زیر لایه‌هایی ساخته و پرداخته خود ما که در ساخته شدنشان دقت هولناکی هم به خرج می‌‌دهیم ما را از یکدیگر جدا می‌‌سازند و بین ما فاصله‌هایی را پدید می‌‌آورند و سبب تنهایی و انزوای ما می‌‌شوند. شاید بتوان گفت داستان اگزوپری داستان لحظه جادویی پیوند دو روح است. آدمی‌‌ به هنگام عاشق شدن و نگاه کردن به یک نوزاد این پیوند روحانی را احساس می‌‌کند. وقتی کودکی را می‌‌بینیم چرا لبخند می‌‌زنیم؟ چون انسانی را پیش روی خود می‌‌بینیم که هیچ یک ازلایه‌هایی را که نام بردیم روی منِ طبیعی خود نکشیده است و با همه وجود خود و بی‌هیچ شائبه‌ای به ما لبخند می‌‌زند و آن روح کودکانه درون ماست که در واقع به لبخند او پاسخ می‌دهد. داستان که به این جا رسید، به یاد آوردم که لبخند، همین لبخند به ظاهر ساده، گاهی قدرت بیشتری نسبت به قدرت ثروت و پول، مقام و حتی علم پیدا می‌‌کند.

گاهی می‌‌تواند مسائل را به سادگی حل کند و کارهایی را با ساعت‌ها فکر کردن و برنامه‌ریزی کردن انجام می‌‌شود، به انجام برساند. شگفت‌انگیز است، اما قدرت لبخند از بزرگترین قدرت‌هاست.

مزایای لبخند زدن
در مقالات قبلی هم درباره‌ی قدرت و مزایای لبخند، مطالبی گفته بودیم. این‌که لبخند چهره‌ها را جذاب‌تر می‌‌کند، لبخند زدن به ما آرامش می‌‌دهد، سیستم ایمنی بدن را قوی می‌‌کند، استرس و فشار‌های روانی را کم می‌‌کند، با آزاد کردن آندروفین، سروتونین و مسکن‌های طبیعی بدن، روحیه را بهتر می‌‌کند، ما را فرد موفق و کامیابی نشان می‌‌دهد، چهره‌مان را جوان‌تر نشان می‌‌دهد، به مثبت اندیشی ما کمک می‌‌کند، به سادگی به دیگران سرایت می‌‌کند و بسیاری مزایای دیگر. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که آیا می‌‌توان در همه‌ی شرایط، لبخند زد؟

چگونه لبخند بزنیم؟
همه بلدند لبخند بزنند حتی نوزادان نیز در شکم مادر و بعد از تولد لبخند می‌‌زنند. کودکان هم به سادگی لبخند می‌‌زنند. اما چه می‌‌شود که ما بزرگسالان در لبخند زدن این اندازه خساست به خرج می‌‌دهیم؟ حتما می‌‌گویید مشکلات زندگی باعث شده که دیگر نتوانید لبخند بزنید. البته مشکلات زندگی تمام نشدنی‌اند. هر روز مشکل یا مسئله‌ی فکر برانگیز جدیدی رخ می‌‌دهد. با وجود همه‌ی اینها چگونه لبخند بزنیم؟

مشکلات، درس‌هایی برای رشد ما
اگر نگاه خود را درباره مشکلات تغییر بدهیم و مسائل و مشکلات را درس‌هایی برای رشد خود بدانیم، مشکلات هم اجازه پیدا نمی‌‌کنند که مثل کوه سر راه ما بایستند و ما را آزار دهند. در واقع در این صورت هر مشکلی را تبدیل به یک مسئله می‌‌کنیم. مسئله‌ای که بالاخره در این دنیا جواب و پاسخ شایسته‌ای برایش وجود دارد و ما مانند یک مبارز، بالاخره روش و سلاح موثر برای از میان برداشتن آن را پیدا می‌‌کنیم. با این نگاه، می‌‌بینید که حتی مشکلات هم برای قوی کردن ما و در راه خدمت به ما فعالیت می‌‌کنند. بنابراین می‌‌توانیم به این هدیه‌های به ظاهر ناخوشایند هم لبخند بزنیم.

عادت به لبخند زدن
خود را به لبخند زدن عادت دهید. خوشبختانه لبخند زدن مسری است و اگر شما لبخند بزنید اطرافیانتان هم لبخند می‌‌زنند و لبخند آنها هم به نوبه‌ی خود بر شما تاثیر مثبت می‌‌گذارد. سعی کنید در شرایط سخت هم لبخند بزنید و این را تمرین کنید. تاریخ نشان می‌‌دهد که بزرگان ما، مانند پیامبر اکرم(ص) و امامان بزرگوار، با همه‌ی سختی‌ها، تحریم‌ها و محرومیت‌ها، کارشکنی‌های مردم و سران زمان خود، همواره لبخند می‌‌زدند. حتی در جنگ، در گرسنگی و گرما، در میان جهالت اطرافیان و در سختی‌های دیگر. وقتی لبخند زدن را تمرین می‌‌کنید خودتان از انجام آن بیش از سایرین لذت خواهید برد. این تمرین را هر چه زودتر شروع کنید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
سایت تفریحی توپ کده با ایجاد یک فضای شاد و جذابی امکان تقریح سالم برای کاربران خود ایجاد کرده است.توپ کده پیشتاز در عرصه تفریح و طنز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 709
  • بازدید کلی : 9,502
  • کدهای اختصاصی